Apple s-a confruntat în ultimul trimestru al anului trecut cu primul declin al vânzărilor de telefoane mobile inteligente, în timp ce livrările globale de smartphone-uri au înregistrat cel mai lent ritm de creștere din 2008, potrivit unui raport publicat joi de firma de cercetare de piață Gartner, transmite RTTNews.
Apple a vândut în ultimele trei luni ale anului trecut 71,53 milioane de iPhone-uri, în scădere cu 4,4% față de perioada similară din 2014, în timp ce cota de piață a companiei americane a scăzut de la 20,4% la 17,7%.
"Lansarea modelelor de telefoane mobile inteligente low-cost pe piețele emergente și cererea solidă pentru modele premium pe piețele dezvoltate au fost factorii care au determinat creșterea vânzărilor. Politica agresivă de prețuri a brandurilor locale și a celor din China pe piețele emergente au ajutat consumatorii să-și achiziționeze mai rapid smartphone-uri la prețuri convenabile", a apreciat Anshul Gupta, director de cercetare la Gartner.
În trimestrul patru din 2015, vânzările globale de smartphone-uri au înregistrat o creștere de 9,7%, cel mai lent ritm de creștere din ultimii opt ani.
CITEȘTE ȘI RCS&RDS devansează Vodafone la numere de telefonie mobilă atrase prin portabilitateVânzările companiei sud-coreene Samsung au urcat cu 14% în perioada octombrie - decembrie 2015, la 83,44 milioane de telefoane mobile inteligente, în timp ce grupul chinez Huawei a raportat un avans de 53%, la 32,12 milioane de unități, cea mai bună performanță anuală.
Chiar dacă Samsung rămâne cel mai mare producător de smartphone-uri, compania sud-coreeană se confruntă cu dificultăți și va trebui să introducă noi modele premium care să concureze cu iPhone-urile, avertizează Gartner.
Potrivit datelor Gartner, anul trecut au fost vândute pe plan global 1,4 miliarde de smartphone-uri, în creștere cu 14,4% comparativ cu anul trecut.
Apple a livrat anul trecut 225,9 milioane de iPhone-uri, ajungând la o cotă de piață de aproape 16%, în timp ce Huawei a vândut 104 milioane de smartphone-uri, un avans de 53% față de 2014. Cota de piață a Samsung a scăzut la 22,5% anul trecut, când grupul sud-coreean a livrat 320,2 milioane de telefoane mobile inteligente.
Sursa: Agerpres