Directoratul Național de Securitate cibernetică avertizează în legătură cu o tentativă de fraudă de tip phishing prin folosirea identității vizuale a companiei eMAG.
"În ultimele zile, DNSC a primit informații legate de o tentativă de fraudă propagată prin sms prin transmiterea către utilizatori din România a unor mesaje care conțin link-uri malițioase. Modul în care este formulat mesajul activează emoția (ești fericitul câștigător al unui premiu) și poate determina potențiala victimă să dea click pe link, să ofere date sensibile sau chiar, în anumite instanțe, să instaleze aplicații malițioase", semnalează DNSC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit experților Directoratului, atacatorii vizează, folosind tehnici de inginerie socială, convingerea utilizatorilor că mesajele provin de la un comerciant cunoscut.
"Atunci când formularea textului pare suspectă și sunteți îndemnați prin mesaj să accesați link-uri sau atașamente, mai ales atunci când nu primiți detalii concrete despre motivul pentru care este necesar să faceți acea acțiune, contactați expeditorul pentru lămuriri pe un alt canal de comunicare", recomandă specialiștii DNSC.
Aceștia recomandă utilizatorilor să fie vigilenți și să analizeze cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online și să se asigure că sunt mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizează date sau efectuează plăți, să verifice mereu cu atenție sursa mesajelor sau a notificărilor primite și, atunci când au suspiciuni, să verifice link-urile sau atașamentele pe care urmează să le acceseze cu o soluție de securitate.
De asemenea, îi sfătuiește să raporteze astfel de email-uri către organizația impersonată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra activității frauduloase și, în cazul în care au introdus date sensibile, să sesizeze imediat banca, iar dacă au fost păgubiți să depună o plângere la Poliție și să notifice DNSC.