Secțiunea din Facebook dedicată special știrilor va dispărea din aplicația platformei pentru Statele Unite și Australia, în contextul în care Meta se distanțează de acest domeniu din cauza dificultăților pe care le ridică moderarea și pentru reducerea cheltuielilor.
Lansată în 2019, secțiunea de știri din Facebook va fi eliminată în luna aprilie din Australia și Statele Unite, după mutarea similară realizată anul trecut în Europa.
Renunțarea la această secțiune este al doilea pas important făcut de Facebook înapoi pe zona de știri, după ce a renunțat și la formatul Instant, care concura cu AMP-ul celor de la Google.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook a întâmpinat mai multe probleme din cauza știrilor. Pe de o parte, a trebui să lupte cu presiunea guvernelor care cereau ca publisherii să fie plătiți.
Pe de altă parte, știrile aveau o nevoie specială de moderare, care, mai ales în cazul celor din politică, au adus compania în situația de a fi luată în vizor de politicieni.
Facebook spune că știrile reprezintă doar 3% din conținutul pe care utilizatorii săi din toată lumea îl consumă în cadrul platformei.
Meta pare dispusă să renunțe la acel 3%, dacă asta o scapă de complicațiile pe care i le-au adus știrile și, în special, politica.