WhatsApp, una dintre cele mai populare aplicații de chat, și-a modificat joi User Agreement-ul pentru a include o clauză prin care utilizatorii sunt de acord cu trimiterea unora dintre datele personale către Facebook.
Când Facebook a cumpărat WhatsApp pentru 19 milioane de dolari, în 2014, utilizatorii serviciului s-au temut să intimitatea lor va avea de suferit, cunoscut fiind modul în care Facebook procesează și folosește datele personale ale utilizatorilor săi.
La acel moment, unul din fondatorii WhatsApp, Jan Koum, a încercat să-și liniștească utilizatorii, încredințându-i că intimitatea lor nu va avea de suferit odată cu achiziția Facebook. Și, totuși, doi ani mai târziu, o parte din datele celor care folosesc WhatsApp, în principal numărul de telefon, sunt transmise către Facebook.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania justifică această mutare, previzibilă de altfel, prin faptul că, astfel, Facebook va putea oferi sugestii mai bune de noi prieteni și va afișa reclame mai relevante. Este justificarea standard pe care Facebook o folosește atunci când coboară cu încă o treaptă ștacheta intimității.
Cel mai probabil, Facebook urmărește să sincronizeze numerele utilizatorilor de WhatsApp cu propria bază de date, pentru a avea la dispoziție și numerele de telefon ale utilizatorilor care nu le-au trecut de bună voie. Numerele de telefon pot contribui la creionarea mai clară a profilurilor de utilizator pe baza cărora Facebook targetează reclamele și care vor fi folosite și de viitoarele metode personalizate de monetizare.
În comunicarea oficială, pentru a calma spiritele, se reamintește faptul că mesajele primite și trimise cu WhatsApp sunt criptate în mod implicit și că, în continuare, nici WhatsApp și nici Facebook nu le pot citi. WhatsApp a lansat funcția de criptare end-to-end în aprilie 2016, la două luni după ce a depășit pragul de 1 miliard de utilizatori.
CITEȘTE ȘI Google va sancționa site-urile care afișează reclame ce acoperă conținutul paginii. Exemple de reclame care vor fi sau nu sancționateTotodată, utilizatorii sunt asigurați ca datele lor personale nu vor ajunge la terți, ci doar Facebook poate abuza de ele.
De asemenea, WhatsApp va începe testarea unor noi mijloace de monetizare deghizate în facilități dedicate utilizatorilor. Compania dă ca exemplu notificări utile pe care o linie aeriană ori o bancă (aviz datornicilor) le poate trimite direct prin WhatsApp. Aceleași facilități sunt luate în calcul și pentru Facebook Messenger.
Chiar și cu aceste schimbări, WhatsApp rămâne o soluție de comunicare mult mai dezirabilă decât cealaltă aplicație deținută de Facebook, Messenger. WhatsApp este (încă) o aplicație focusată pe comunicare, optimizată mai bine, care consumă resurse mai puține și se mișcă mult mai repede. De cealaltă parte, Facebook Messenger se transformă într-o adevărată platformă de livrare a reclamelor, fiind deja o aplicație mult prea greoaie și consumatoare de energie, din cauza numeroasele facilități mai mult inutile decât utile ce au fost înglobate pe parcursul ultimilor ani.
Cei care și-au pierdut încrederea în WhatsApp, au la dispoziție aplicații care oferă un nivel superior de intimitate, precum Signal.