Facebook și Instagram lansează măsuri drastice împotriva reclamelor înșelătoare cu celebrități

Facebook și Instagram lansează măsuri drastice împotriva reclamelor înșelătoare cu celebrități
scris 28 oct 2024

Meta, proprietarul Facebook și Instagram, va introduce o tehnologie de recunoaștere facială pentru a încerca să elimine escrocii care folosesc în mod fraudulos celebrități în reclame, arată BBC. 

Elon Musk și expertul în finanțe Martin Lewis se numără printre victimele unor astfel de înșelătorii, care promovează de obicei scheme de investiții și criptomonede.Martin Lewis a declarat anterior în cadrul emisiunii Today, la BBC Radio 4, că primește zilnic „nenumărate” rapoarte în care numele și chipul său sunt folosite în astfel de escrocherii și că se simte „rău” din cauza acestora.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Ford Otosan a produs deja, la Craiova, 60.000 de mașini Courier. Chiar dacă Puma a scăzut, creșterea de producție a uzinei va depăși 25% în 2024 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ford Otosan a produs deja, la Craiova, 60.000 de mașini Courier. Chiar dacă Puma a scăzut, creșterea de producție a uzinei va depăși 25% în 2024
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Meta utilizează deja un sistem de revizuire a anunțurilor care folosește inteligența artificială (AI) pentru a detecta recomandările false ale celebrităților, dar încearcă acum să îl consolideze cu o tehnologie de recunoaștere facială. Sistemul va funcționa prin compararea imaginilor din reclamele semnalate ca fiind dubioase cu fotografiile de profil de pe Facebook sau Instagram ale celebrităților. Dacă se confirmă că imaginea se potrivește, iar anunțul este o înșelătorie, acesta va fi șters automat, scrie G4Media.ro.

Meta a declarat că „testele inițiale” ale sistemului au arătat „rezultate promițătoare”, astfel încât va începe acum să afișeze notificări în aplicație unui grup mai mare de personalități publice care au fost afectate de așa-numitele „celeb-bait”.

Deepfakes

Problema înșelătoriilor cu celebrități a fost una de lungă durată pentru Meta. Problema a devenit atât de importantă în anii 2010, încât Lewis a intentat o acțiune în justiție împotriva Facebook, dar în cele din urmă a renunțat la caz atunci când gigantul tehnologic a fost de acord să introducă un buton prin care oamenii să poată raporta reclamele înșelătoare.

Pe lângă introducerea butonului, Facebook a acceptat, de asemenea, să doneze 3 milioane de lire sterline către Citizens Advice. Dar, de atunci, escrocheriile au devenit mai complexe și mult mai credibile.

Acestea sunt alimentate din ce în ce mai mult de așa-numita tehnologie deepfake, în care se utilizează o imagine realistă generată de calculator sau un videoclip pentru a face să pară că celebritatea susține un produs sau un serviciu. Meta s-a confruntat cu presiuni pentru a face ceva în legătură cu amenințarea crescândă a acestor reclame.

FOTO După ce a intrat în insolvență, fabrica Titan Mașini Grele, fosta IMUAB, este scoasă la vânzare. Platforma industrială se află într-o zonă în plină dezvoltare imobiliară CITEȘTE ȘI FOTO După ce a intrat în insolvență, fabrica Titan Mașini Grele, fosta IMUAB, este scoasă la vânzare. Platforma industrială se află într-o zonă în plină dezvoltare imobiliară

Duminică, Lewis a îndemnat guvernul să acorde autorității de reglementare din Regatul Unit, Ofcom, mai multe puteri pentru a combate reclamele înșelătoare, după ce un interviu fals cu cancelarul Rachel Reeves a fost folosit pentru a păcăli oamenii să își dea detaliile bancare.

„Escrocii sunt implacabili și evoluează continuu tacticile lor pentru a încerca să se sustragă detectării”, a recunoscut Meta.

„Sperăm că, prin împărtășirea abordării noastre, putem contribui la informarea apărării industriei împotriva escrocheriilor online”, a adăugat aceasta.

Social media

Meta a anunțat, de asemenea, că va utiliza tehnologia de recunoaștere facială pentru a ajuta persoanele care se află blocate în afara rețelelor lor sociale. În prezent, deblocarea conturilor Instagram sau Facebook presupune încărcarea unor documente oficiale de identitate sau a unor documente.

Dar acum sunt testate selfie-urile video și recunoașterea facială ca modalitate de a dovedi cine este o persoană și de a recâștiga accesul mai rapid. Materialul furnizat de utilizator va fi comparat cu imaginea de profil a contului pentru a vedea dacă se potrivește. Cu toate acestea, utilizarea pe scară largă a recunoașterii faciale este controversată – Facebook a folosit-o anterior, înainte de a renunța la ea în 2021 din cauza preocupărilor legate de confidențialitate, precizie și părtinire.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
instagram