Facebook anunță modificări atât funcționale, cât și de design pentru controversata secțiune Trending Topics.
Trending Topics este secțiunea în care Facebook grupează cele mai populare subiecte din cadrul propriei rețele sociale. De-a lungul timpului, din cauza acestei secțiuni, Facebook a fost acuzat că încearcă să influențeze utilizatorii și inclusiv ultimele alegeri din Statele Unite.
După ultimul scandal major în care a fost implicat, Facebook a decis să renunțe la echipa editorială care alegea subiectele care apar în Trending Topics și să meargă pe un algoritm supervizat de oameni.
În noua abordare, prima grijă a celor de la Facebook pare să fi fost diversificarea surselor. Fiecare subiect este însoțit de un carusel de articole din mai multe surse. Utilizatorul poate da swipe și alege publisherul preferat.
Alături de subiectele populare la nivel general, în Trending Topics va exista o listă de subiecte populare în cadrul propriului grup de prieteni al fiecărui utilizator, precum și a paginilor urmărite.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Romsys, cea mai mare insolvență IT, intră în reorganizare cu datorii de peste 60 milioane lei. Fiscul, cel mai mare creditorO altă modificare importantă este integrarea în newsfeed a subiectelor populare. Utilizatorului îi vor fi afișate cele mai populare trei subiecte pe plan local, dacă are funcția de localizare activată, direct pe wall.
Conform oficialilor companiei, subiectele populare care apar în Trending Topics sunt calculate automat pe baza mai multor criterii similare celor folosite de mecanismul de rankare al posturilor din newsfeed. Se ia în calcul, printre altelr, nivelul de engadgement din jurul subiectului (comentarii, reacții, share-uri), popularitatea surselor și link-urile dintre pagini.
Modificările suferite de Trending Topics vor fi vizibile în perioada următoare unui număr limitat de utilizatori de iPhone, urmând ca abia după ce Facebook trage concluziile necesare acestea să fie extinse la nivelul întregii comunități.
O secțiune Trending Topics implementată în news feed ar putea reprezenta o importantă sursă de trafic pentru publisherii care vor ști stă profite de vizibilitatea oferită.