Facebook investighează dacă un angajat al companiei a știut despre scurgerea de date aparținând unor 50 de milioane de persoane către Cambridge Analytica, firma de publicitate care l-a ajutat pe președintele Donald Trump să câștige alegerile prezidențiale din 2016, transmite Bloomberg.
Angajatul respectiv, Joseph Chancellor, lucrează la Facebook ca cercetător în domeniul psihologiei sociale și este investigat, potrivit companiei.
Anterior, Chancellor a fost co-director al Global Science Research (GSR), compania care a obținut informații referitoare la utilizatorii Facebook și prietenii lor prin intermediul unei aplicații de testare a personalității. Chancellor nu a răspuns unei solicitării de comentarii adresate prin intermediul LinkedIn, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un alt co-director al GSR, Aleksandr Kogan, a transmis ulterior informațiile respective firmei Cambridge Analytica, fapt interzis de regulile Facebook, a precizat aceasta. Când Facebook a aflat acest lucru, în 2015, compania a cerut asigurări că datele au fost distruse. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, potrivit relatărilor New York Times și Observer.
Facebook a anunțat vineri că Kogan a mințit și că acesta și Cambridge Analytica au fost suspendate de pe rețeaua de socializare.
Chancellor a fost angajat la Facebook în 2015, iar un purtător de cuvânt al companiei a spus că activitatea acestuia se concentrează pe cercetări în domeniul realității virtuale. Profilul său pe site-ul corporativ al Facebook arată un spectru mai larg de activități, care includ ”influențele sociale”, publicitatea, personalitatea, fericirea și emoțiile.
Membri ai Congresului american au cerut Facebook să răspundă de ce nu a reușit să se asigure că datele au fost șterse și de ce a informat utilizatorii abia vineri despre ce s-a întâmplat cu datele lor, exact înainte ca presa să își facă publice investigațiile.
Cambridge Analytica a anunțat că nu mai deține datele respective. Compania a fost implicată în activități de promovare în diverse campanii politice, inclusiv în cea a lui Donald Trump, prin evaluarea informațiilor pe segmente de audiență, pentru a prognoza cine ar răspunde cel mai bine la mesajele publicitare țintite.