Compania americană vrea neapărat să dea un exemplu și să transmită altor dezvoltatori care încearcă să falsifice click-uri că vor fi prinși și trași la răspundere.
Dezvoltatorii JediMobi, din Hong Kong, și LionMobi, din Singapore, au fost chemați în fața instanței unde sunt acuzați că au folosit un malware pentru a genera artificial click-uri pe reclamele din cadrul rețelei puse la dispoziție de Facebook.
Cei doi erau membrii în Audience Network, un program în care firmele de publicitate plătesc pentru a-și afișa reclamele în aplicațiile de smartphone înscrise. Dezvoltatorii de aplicații sunt recompensați în funcție de afișări și click-uri pe reclame.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook acuză cei doi dezvoltatori că au creat mai multe aplicații de Android infectate cu un malware care genera automat click-uri pe reclame. Utilizatorii se confruntau cu reclame afișate inclusiv când aplicațiile respective nu erau folosite, iar malware-ul dădea click pe reclamă, generând venituri pentru dezvoltatori.
Aplicațiile infectate erau în general utilitare de sistem, care promiteau, printre altele, să economisească baterie, să elibereze spațiu și să depisteze viruși.
Interesant este că utilizatorii au înțeles despre ce este vorba înaintea Facebook și Google, care ar fi trebuit să le elimine din Play Store. Multe dintre comentariile lăsate în magazinul oficial avertizează ceilalți utilizatori cu privire la comportamentul acestor aplicații.
Cei doi dezvoltatori au fost eliminați din Audience Network, însă Facebook nu se oprește aici, mergând în instanță pentru a da un exemplu. Astfel de cazuri îi pot afecta veniturile din reclame, dacă advertiserii înțeleg că plătesc, de fapt, pentru click-uri false.