Numărul atacurilor informatice de tip DDoS a crescut

Numărul atacurilor informatice de tip DDoS a crescut
scris 6 aug 2019

Producătorul rus de soluții de securitate cibernetică Kaspersky Lab a anunțat, marți, că, în cel de-al doilea trimestru din 2019, numărul total de atacuri informatice de tip DDoS a crescut cu 18%, comparativ cu aceeași perioadă din 2018.

Avansul are loc în contextul în care atacurile la nivel de aplicații, care sunt mai dificil de organizat și necesită o protecție avansată, au cunoscut o creștere semnificativă – de aproximativ o treime (32%). Conform raportului, numărul atacurilor din cel de-al doilea trimestru al anului a fost cu 44% mai mic decât în primul trimestru, ceea ce nu este neobișnuit, pentru că aceste atacuri se răresc, de obicei, la final de primăvară și vara, potrivit specialiștilor, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Google închide un nou produs CITEȘTE ȘI Google închide un nou produs

”Demn de remarcat, scăderea de sezon a avut doar un efect neglijabil asupra numărului de atacuri la nivelul aplicațiilor, acestea fiind doar cu 4% mai puține, comparativ cu trimestrul anterior. Aceste tipuri de atacuri vizează anumite funcții sau interfețe ale aplicațiilor pentru a consuma nu doar resursele rețelei, ci și pe cele ale serverului”, se arată în comunicat.

De asemenea, acestea sunt mai greu de detectat și necesită o protecție mai dificil de asigurat pentru că includ cereri legitime. Raportat la T2 2018, numărul acestor atacuri a crescut cu aproape o treime (32%), iar ponderea lor reprezintă 46% în T2 2019. Este vorba de o creștere cu nouă procente față de ponderea deținută în primul trimestru din an și cu 15%, comparativ cu aceeași perioadă din 2018.

”În mod tradițional, cei care realizează atacuri DDoS, ca să se distreze, pleacă în vacanță vara și își opresc activitatea până în septembrie. Cu toate acestea, statisticile trimestrului al doilea arată că atacatorii profesioniști, care pun la cale atacuri DDoS complexe, muncesc din greu chiar și în timpul lunilor de vară. Această tendință este îngrijorătoare pentru companii, având în vedere că multe sunt bine protejate împotriva unui volum mare de trafic junk, dar în cazul atacurilor DDoS la nivel de aplicații este nevoie de identificarea activități suspecte inclusiv atunci când volumul ei este scăzut”, a spus Alexey Kiselev, Business Development Manager în echipa Kaspersky DDoS Protection.

Analiza comenzilor primite de la boții din servere de comandă și control (C&C) a arătat că cel mai lung atac DDoS din T2 2019 a durat 509 ore – aproape 21 de zile. Acesta este atacul cu durata cea mai mare de când Kaspersky a început să monitorizeze activitatea botnet-urilor, în 2015. Anterior, cel mai lung atac a durat 329 ore și a fost înregistrat în T4 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
kaspersky lab
ddos