Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a declarat marți că nu este adepta măsurii de interzicere a telefonului mobil în școli, considerând că acesta a devenit un instrument de lucru.
"Să interzici ceva nu înseamnă întotdeauna că ai și rezolvat o problemă, de aceea nu sunt adepta acestor măsuri radicale, cu atât mai mult cu cât telefonul a devenit un instrument de lucru, să învățăm să-l folosim ca atare! Eu predau la Politehnică și cu unul dintre cursanții mei am trăit următoarea întâmplare (...). Un student era cu ochii în telefon. Am trecut o dată, nu i-am făcut observație. Am trecut a doua oară, nu i-am făcut observație, a treia oară l-am întrebat: 'N-ai mai terminat de scris mesajul?' Răspunsul a fost: 'Urmăresc cursul'. Noi le dăm studenților cursul în format electronic. El avea cursul pe telefon, mi-am cerut scuze", a spus Andronescu, cu prilejul participării la lansarea unui studiu realizat de "Salvați Copiii" pe tema utilizării internetului de către copii, scrie Agerpres.
Discuția este în contextul în care la un moment dat a fost avansată ideea interzicerii telefoanelor mobile în școli.
CITEȘTE ȘI Apple a transferat 500 de milioane de euro către fiscul francez, suma reprezentând impozite restanteÎntrebată ce ar trebui să facă profesorii în cazul elevilor care nu sunt atenți la oră din cauza telefonului mobil, ministrul a răspuns: "Eu cred că profesorul e cel care gestionează subiectul acesta, nu trebuie să-i spună ministrul ce să facă, profesorul e cel care manageriază clasa în ora pe care o predă și are toate drepturile și toată pregătirea să facă acest lucru sau ar trebui să o aibă (...) să gestioneze în mod corespunzător. Adică, eu, ca profesor, am autoritatea orei pe care o predau și știu ce am de făcut în timpul orei, nu trebuie să-i sfătuiesc eu ce sa facă, nu sunt școlile identice, nu sunt clasele identice, nu sunt copiii identici, adaptarea metodelor pedagogice la ceea ce reprezintă clasa respectivă e calea pe care profesorul trebuie să managerieze ora", a afirmat Andronescu.