Document UE: Google, Facebook și Twitter trebuie să combată falsurile și conturile false iar în caz contrar vor risca amenzi mari

Document UE: Google, Facebook și Twitter trebuie să combată falsurile și conturile false iar în caz contrar vor risca amenzi mari
scris 14 iun 2022

Google, Facebook, Twitter și alte companii tehnologice vor fi obligate să ia măsuri pentru a contracara deepfake-urile și conturile false de pe platformele lor, sau vor risca amenzi mari, conform unui cod de practică al Uniunii Europene actualizat, arată un document al Uniunii Europene văzut de Reuters.

Comisia Europeană ar urma să publice codul de practică actualizat privind dezinformarea joi, ca parte a combaterii știrilor false, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Samsung a pus poze cu ... iPhone într-o reclamă CITEȘTE ȘI FOTO Samsung a pus poze cu ... iPhone într-o reclamă

Introdus în 2018, codul voluntar va deveni acum o schemă de coreglementare, cu responsabilitatea împărțită între autoritățile de reglementare și semnatarii codului.

Codul actualizat prezintă exemple de comportament manipulator, cum ar fi deepfakes și conturi false, pe care semnatarii vor trebui să le abordeze.

”Semnatarii relevanți vor adopta, consolida și implementa politici clare cu privire la comportamentele și practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, pe baza celor mai recente dovezi privind comportamentele și tacticile, tehnicile și procedurile (TTP) folosite de actori rău intenționați”, se arată în document.

Deepfake-urile sunt falsuri hiperrealiste create prin tehnici informatice care au declanșat o alarmă în întreaga lume, în special atunci când sunt utilizate într-un context politic.

Codul va fi, de asemenea, legat de noile reguli stricte ale UE, cunoscute sub numele de Digital Services Act (DSA), agreat de Uniunea Europeană din 27 de țări la începutul acestui an, care are o secțiune privind combaterea dezinformarii.

De fapt, companiile care nu își îndeplinesc obligațiile conform codului se pot confrunta cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală, pe baza regulilor DSA. Ele au la dispoziție șase luni pentru a-și pune în aplicare măsurile după ce s-au înscris la cod.

Semnatarii vor trebui, de asemenea, să ia măsuri pentru a aborda publicitatea care conține dezinformare și pentru a oferi mai multă transparență în ceea ce privește publicitatea politică.

”DSA oferă o coloană vertebrală legală a Codului de practici împotriva dezinformării – inclusiv sancțiuni disuasive grele”, a declarat pentru Reuters comisarul pentru industrie Thierry Breton, care conduce campania UE împotriva dezinformarii, într-un comunicat.

Vicepreședintele Comisiei, Vera Jourova, a declarat că invazia Rusiei în Ucraina, pe care o numește o operațiune specială, a stat la baza unora dintre modificările aduse codului.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
facebook