Secțiunea de știri pe care Facebook se pregătește să o lanseze va aduce bani doar pentru o mică parte a publisherilor, cel mai probabil vor primi bani doar marile publicații din Statele Unite.
Surse din cadrul Facebook citate de The Wall Street Journal susțin că nu toate cele aproximativ 200 de publicații ale căror articole se vor regăsi în noua secțiune de știri a Facebook vor fi plătite pentru conținutul lor.
Doar un sfert din publicațiile care vor face parte de la început din noua secțiune vor primi bani de la compania americană.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook nu ar fi intenționat niciun moment să plătească toate publicațiile. Planurile companiei americane desenau noua secțiune de știri pe aceleași principii ca secțiunea de video, Watch, care include doar conținut pentru care Facebook nu plătește niciun dolar.
Pentru majoritatea publisherilor, traficul adus de Facebook prin intermediul noii sale secțiuni de știri a fost considerat o motivație suficientă.
Pe de altă parte, Facebook negociază și în prezent cu unele din marile publicații americane, precum Washington Post și New York Times. Compania americană speră să le convingă pe acestea să le acorde utilizatorilor acces la materiale întregi, nu doar la introducere.
Conform acelorași surse, sumele puse la bătaie de Facebook variază de la 3 milioane de dolari pe an pentru o publicație națională, la câteva sute de mii de dolari pentru unii publisheri locali.
Secțiunea știri ar urma să fie lansată încă de luna aceasta și să fie inclusă de Facebook pe bara principală de butoane din cadrul aplicației. Compania americană plănuiește să adauge, treptat, și mai multe publicații.
Noua secțiune de știri din Facebook, în care totuși o parte a publicațiilor vor fi plătite pentru conținut, vine la doar puțin timp după ce Google a decis să nu plătească pentru conținutul publisherilor din Franța, preferând să modifice designul rezultatelor din motorul său de căutare pentru a respecta noua legislație europeană.