Niciun operator european de telefonie nu a adăugat anul trecut mai mulți clienți decât compania românească Digi și nici nu există un altul care să crească în acest ritm, datorită prețurilor sale ultra-low-cost, remarcă presa spaniolă, unde Digi este în plină ascensiune.
La finele anului trecut, Profit.ro a relatat că Digi Communications și-a anunțat clienții din Spania că nu va crește tarifele la început de an 2023, cum vor proceda concurenții Movistar, Vodafone și Yoigo, operatorul român plasându-se astfel, pe piața iberică, alături de Orange, care stă în expectativă.
Digi, operatorul românesc devenit marea provocare pe piața spaniolă de telecomunicații, a surprins acum sectorul anunțând că a ajuns la o rețea proprie de fibră optică FTTH de 6,5 milioane de unități imobiliare (case, spații și birouri), ceea ce înseamnă adăugarea cu peste 2,5 milioane unități mai mult decât ultimele informații cunoscute, relatează acum sursa citată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, Digi a anunțat că a ajuns la 4 milioane de linii mobile și că piatra de hotar a primului milion de clienți de fibră optică este așteptată până la sfârșitul acestei luni. Aceste cifre se adaugă celor obținute în 2022 și 2021, când Digi a devenit lider spaniol în preluarea clienților prin mecanismul de portare.
Secretul Digi stă în ofertele sale ultra-low-cost, pe care le-a accentuat și în 2023. Nu avansează oferte sau reduceri, dar prețurile sale sunt cele mai agresive dintre marii operatori.
Și, în plus, profitând de faptul că rivalii săi direcți (Movistar, Orange, Vodafone și MásMóvil) au crescut prețurile în 2023, pentru a compensa inflația acumulată din 2021 și 2022, Digi a ales să scadă și mai mult prețurile, cu o ofertă de fibră 500 Mbps la 15 euro/lună. Această ofertă este valabilă doar în zonele cu rețea proprie, motiv pentru care Digi accelerează implementarea propriei rețele în zonele în care are deja mulți clienți prin fibră.
Digi este însă și operatorul cu cea mai rapidă creștere a clienților de pe piața europeană. Dacă se compară performanța sa cu cea a altor operatori europeni, se poate observa că, în 2022, compania a adăugat peste un milion (1,187 milioane) de clienți noi, dintre care 824.000 corespund liniilor mobile și 363.000 clienților de fibră optică, cu o rată de o mie de clienți zilnic.
Doar filiala italiană a companiei franceze de telecomunicații Iliad, cu 1,17 milioane de clienți noi, dintre care 1,062 milioane sunt de telefonie mobilă și 109.000 de linii fixe, și Altice (SFR) din Franța, care a adăugat 1,212 milioane clienți de telefonie mobilă și 89.000 de linii fixe, sunt aproape de numărul Digi. Dar performanța Digi este și mai relevantă pentru că piața spaniolă (cu 47 de milioane de locuitori) este mult mai mică decât Franța (67,4 milioane) sau Italia (58,9 milioane).
Deși Iliad în Italia și Altice în Franța au adăugat mai mulți clienți de telefonie mobilă, creșterea Digi pe piața de bandă largă fixă, cea mai strategică, este de neegalat. Cel mai apropiat de acest nivel este Free în Franța (din grupul Iliad), cu 255.000 clienți, urmat de Bouygues, tot în Franța, cu 229.000 clienți, și de Deutsche Telekom în Germania și MásMóvil în Spania, cu circa 222.000 clienți.
Dar nici în termeni relativi nu au crescut alți operatori din țări mai mici în ritmul subsidiarei spaniole a grupului românesc, mai arată sursa citată. Astfel, Digi a progresat, în 2022, cu 27% la clienții de telefonie mobilă. Următorul este Fastweb în Italia, cu 24,9%.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fondul Agista devine cel mai mare acționar Bittnet; nouă verticală de business pentru Impetum GroupDar marea diferență a Digi este creșterea la fibră optică, cu 75,6%, mult înaintea oricărui alt operator european.
De asemenea, există o altă dimensiune a evoluției Digi, și anume accelerarea . Analizând datele de creștere a clienților de bandă largă fixă pentru ultimele cinci trimestre, se poate observa o accelerare clară de la an la an, deoarece volumul clienților captați în fiecare trimestru crește întotdeauna față de anul precedent. Astfel, în primul trimestru din 2022, cei 95.000 de clienți au reprezentat cu 111% mai mult decât în 2021; în al doilea trimestru, cu 14% mai mult; în al treilea, cu 33%, iar în al patrulea, cu 11%.
Dacă este inclus și primul an 2023 -pentru care nu există date oficiale, dar care pot fi extrapolate întrucât grupul a declarat că va ajunge la un milion de clienți până la sfârșitul lunii aprilie - ar însemna adăugarea a 157.000 clienți în primele patru luni ale anului.
Digi vs Iliad
Cu această rată de adăugări, analiștii estimează că Digi poate obține o creștere cu 40% a veniturilor în 2023, ceea ce i-ar duce cifra de afaceri la aproximativ 700 de milioane de euro față de 501 de milioane în 2022.
Cifra ar fi foarte apropiată de dimensiunea pe care o are în prezent compania franceză Iliad în Italia, la șapte ani după ce a beneficiat de efectele fuziunii Wind-Hutchison . Cu alte cuvinte, Digi ar avea deja un rol similar precum cel jucat de Iliad în Italia, dar fără ajutor, ci datorită condițiilor foarte competitive ale pieței angro spaniole fix și mobil.