Platforma Comarket, un SaaS de achiziții centralizate și marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești, își propune să atragă o nouă finanțare de tip seed, de 750.000 de euro, prin care să accelereze planurile de dezvoltare și investițiile în tehnologie.
Comarket are ca obiectiv 1.500 de conturi active în platformă până la finalul anului 2022, ceea ce înseamnă 5% din industria ospitalității. Mai departe, compania ar putea ajunge, în urma investițiilor, la peste 3.300 de utilizatori activi în anul 2023.
În urma investițiilor pre-seed, valoarea companiei a ajuns la 2,3 milioane euro. În faza de startup, Comarket a atras investiții totale în valoare de 300.000 de euro din partea TZA Investors, V7 Capital și a unui grup de investitori individuali care au participat la campania de crowdfunding derulată de Seedblink.
“Viitoarea investiție ne va ajuta să accelerăm creșterea modelului de business validat deja de piață și pivotarea spre Platform as a Service (PaaS), dublată de investiții în componenta de inteligență artificială. Pe termen scurt, vom dezvolta programul Personal Buyer”, a declarat Florin Maxim, CEO și co-fondator al Comarket.
Prin dezvoltarea parteneriatelor cu operatorii din HoReCa, startup-ul tech Comarket va migra spre un model de business de tip PaaS (Platform as a Service).
După primul an de activitate, Comarket are 6.000 de articole disponibile la comandă național și cu free delivery și încă 2.000 disponibile doar în anumite regiuni geografice, în timp ce 235 de cumpărători și 168 vânzători sunt activi în platformă, cu o comandă medie de 1.000 de lei. Comanda medie este influențată de volumul lunar tranzacționat, iar acesta a fost afectat până acum de valurile pandemice și de restricțiile anunțate. “Din păcate, industria horeca se confruntă cu o fluctuație mare la nivel de prețuri obținute de la furnizori de la începutul anului, ceea ce face clientul să se îndrepte spre retail sau cash&carry și spre achiziții foarte mici, cu stoc de 1-2 zile”, spune Maxim.
La începutul anului 2021, Comarket, a preluat 51% din acțiunile platformei Harta Producătorilor Locali, proiect inițiat de doi tineri studenți români, Andrei-Leonard Ilie și Mihail Feraru.