Cifrele ultimelor două luni pentru cea mai mediatizată nouă platformă socială, Clubhouse, par să indice că aceasta se apropie de potențialul maxim pe care-l poate avea în forma actuală, cu acces pe bază de invitație.
După 9,5 milioane de download-uri în februarie, Clubhouse a scăzut dramatic în martie, când s-a oprit la doar 2,7 milioane de download-uri, conform datelor furnizate de Sensor Tower.
Față de februarie, luna martie a adus o scădere a numărului de download-uri cu 72%, ceea ce ar trebui să pună pe gânduri fondatorii rețelei sociale concentrate pe conținut audio.
CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)La fel de adevărat este, însă, că februarie pare să fi fost doar un spike, iar ritmul actual de creștere să fie mai aproape de cel normal. Asta că pentru cifra din martie este aproape de (chiar puțin peste) cele 2,4 milioane de download-uri din ianuarie.
Pe de altă parte, trendul descendent pare să continue și în aprilie. În primele 18 zile ale acestei luni, Clubhouse a avut doar 643.000 de instalări, față de cele 2 milioane din aceeași perioadă a lunii anterioare.
În acest ritm, Clubhouse va fi în aprilie undeva în jurul a 1 milion de download-uri, ceea ce ar însemna cea mai slabă lună din acest an și, în fapt, o revenire la nivelul lunii decembrie.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiDeparte de a indica sfârșitul rețelei, noile cifre par mai degrabă să le sugereze celor de la Clubhouse că a venit timpul să renunțe cele două limitări, care până acum au ajutat la creșterea interesului.
Pe deoparte, pare să fie momentul potrivit pentru Clubhouse să renunțe la sistemul de acces pe bază de invitație și să lase utilizatorii să acceseze liber platforma.
Pe de altă parte, Clubhouse mai are un as în mânecă - versiune pentru Android, care se lasă cam de mult așteptată. Lansarea pe Android ar deschide calea rețelei sociale către cei aproximativ 2,5 miliarde de utilizatori ai smartphone-urilor bazate pe sistemul de operare dezvoltat de Google.