Google a lansat versiunea 71 a browser-ului Chrome, versiunea care aduce ca principală noutate blocarea reclamelor camuflate, care încearcă să păcălească utilizatorii.
Așa cum promitea în urmă cu o lună, Google a activat un nou sistem de protecție a utilizatorilor în Chrome, care vizează reclamele ce prin design pretind că sunt ceva, în vreme ce funcția realizează cu totul altceva.
Un exemplu de astfel de reclame sunt mesajele false de avertizare. Vizibile în special pe dispozitivele mobile, aceste reclame se deghizează sub forma unei notificări care înștiințează utilizatorul, de exemplu, că ar avea viruși.
Reclamele din acest exemplu îndeamnă utilizatorii să dea click pentru a scana și elimina virușii, însă, în fapt, sunt șanse mari ca tocmai ele să direcționeze utilizatorii către un site care conține malware.
CITEȘTE ȘI Trei sferturi dintre gospodăriile din România au acces la rețeaua de internetUn alt exemplu este butonul fals de închidere. Există reclame care afișează un buton care seamănă cu cel de închidere a ferestrelor, însă, de fapt, face parte din banner-ul propriu-zis, iar click-ul pe buton este considerat ca fiind dat pe reclamă, nu pentru închiderea ei.
Aceste reclame reprezintă într-adevăr un risc de securitate pentru utilizatori, însă sunt mulți ani de când există și nu s-a făcut nimic în acest sens. Acțiunea Google de acum poate fi motivată mai degrabă de faptul că acest gen de reclame îi afectează (probabil într-un mic procent) business-ul cu reclame digitale.
Site-urile depistate că folosesc reclame înșelătoare vor fi trecute într-un fel de listă neagră și vor fi înștiințate că au la dispoziție 30 de zile pentru a face curățenie, după care toate reclamele vor fi blocate.
Aceeași versiune 71 mai aduce o măsură de protecție care vizează tentativele de înșelăciune. Utilizatorul va fi avertizat atunci când un site încearcă să ascundă costurile reale ale unui serviciu.
Chrome 71 este acum disponibil pentru Windows, Linux și Mac, urmând ca în săptămânile următoare să fie lansat pentru Android și iOS.