Cota de piață a Apple în China a scăzut cu două puncte procentuale în trimestrul doi din 2024, gigantul american confruntându-se cu sporirea concurenței din partea rivalilor, cum ar fi Huawei, conform datelor firmei de cercetare de piață Canalys, transmite Reuters.
Declinul subliniază dificultățile cu care se confruntă Apple pe cea de-a treia mare piață a sa, arată Agerpres.
Livrările de smartphone-uri Huawei în China au crescut în ritm anual cu 41% în trimestrul doi din 2024, datorită succesului noului model Pura 70.
Datele Canalys, care nu indică și cifrele privind livrările Apple, au arătat că în perioada aprilie-iunie 2024 cota sa de piață în China s-a redus la 14%, de la 16% în trimestrul doi din 2023. În urma acestui declin, Apple a ajuns pe locul șase pe piața telefoanelor mobile inteligente din China, după ce anterior ocupase locul trei.
Per ansamblu, piața chineză de smartphone-uri a înregistrat o creștere de 10% în trimestrul doi din 2024, pe primele locuri fiind Vivo, cu o cotă de piață de 19%, Oppo, Honor și Huawei cu 16%, 15% și, respectiv 15%.
"Producătorii interni au demonstrat că pot fi liderii pieței, ocupând pentru prima dată în istorie primele cinci locuri în China continentală. Pe de altă parte, Apple se confruntă cu presiuni în creștere pe piața chineză și se concentrează pe optimizarea gestionării canalelor", a apreciat Lucas Zhong, analist la Canalys.
CITEȘTE ȘI Samsung vrea să vândă o categorie specială de telefoane cu AIÎn mai, Apple a lansat o campanie agresivă de reduceri, oferind reduceri de preț de până la 2.300 yuani (318,84 dolari) la anumite modele de iPhone.
Firma de cercetare de piață TechInsights se așteaptă ca livrările totale ale Huawei în China să depășească 50 milioane de unități, din care zece milioane modelul Pura 70. Astfel, Huawei ar ajunge pe primul loc, cu o cotă de piață de 19%, de la 12% în 2023, previzionează TechInsights.