CEO-ul care a condus Yahoo în perioada de declin spune acum care a fost cea mai mare greșeală

CEO-ul care a condus Yahoo în perioada de declin spune acum care a fost cea mai mare greșeală
scris 24 oct 2024

Marissa Mayer, CEO care a condus Yahoo în perioada sa de declin, explică acum care crede că a fost cea mai mare greșeală a conducerii, care a dus în cele din urmă la vânzarea către o companie de telecomunicații, relatează Business Insider.

Când Marissa Mayer a fost adusă să conducă Yahoo în 2012, speranțele în ea erau mari în condițiile în care compania se confrunta deja cu dificultăți. Ea a petrecut 5 ani la conducerea companiei, încercând să revigoreze gigantul internetului până când, în cele din urmă, și-a dat demisia, arată Hotnews.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Tranzacție finalizată în IT-ul românesc - Roweb a fost cumpărată de unul dintre cele mai mari grupuri de software din Bulgaria CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție finalizată în IT-ul românesc - Roweb a fost cumpărată de unul dintre cele mai mari grupuri de software din Bulgaria

Într-un interviu acordat recent revistei Wired, Mayer a spus că, privind în urmă – „timpul este totul” – și că Yahoo a fost pur și simplu prea în urmă în adoptarea tranziției către telefoanele mobile.

„Da, faptul că am mutat toate produsele Yahoo pe mobil a fost o idee bună, dar trebuia să se întâmple cu cinci până la opt ani mai devreme decât a avut loc”, a spus Marissa Mayer.

ULTIMA ORĂ Undă verde - Digi cumpără al patrulea cel mai mare operator de telecomunicații mobile și fixe din Portugalia CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Undă verde - Digi cumpără al patrulea cel mai mare operator de telecomunicații mobile și fixe din Portugalia

În ciuda așteptărilor că Mayer va reuși să redreseze Yahoo, compania a continuat să se confrunte cu dificultăți în timpul conducerii sale. Verizon a cumpărat în cele din urmă Yahoo pentru aproape 5 miliarde de dolari într-o tranzacție anunțată în 2016, iar Mayer a demisionat după încheierea afacerii.

Yahoo a fost cumpărată pentru un preț de 10 ori mai mic decât cel oferit de Microsoft

Tranzacția e notorie datorită faptului că Microsoft a oferit în februarie 2008 Yahoo 44,6 miliarde de dolari. Yahoo a respins oferta, pretinzând că ea „subevaluează substanțial” valoarea sa și că nu este de interes pentru acționarii săi.

VIDEO Noua versiune a modelului AI Claude 3.5 reușește să îndeplinească sarcini uzuale de tip “muncă monotonă”. Alimentează temerile că aceste tehnologii vor înlocui angajații umani CITEȘTE ȘI VIDEO Noua versiune a modelului AI Claude 3.5 reușește să îndeplinească sarcini uzuale de tip “muncă monotonă”. Alimentează temerile că aceste tehnologii vor înlocui angajații umani

Microsoft și-a mărit oferta la 47 de miliarde, dar Yahoo a insistat la o nouă majorare de peste 10% și Microsoft a renunțat în cele din urmă, retrăgându-și oferta în mai 2008. Yahoo avea să fie vândută în cele din urmă pentru o ofertă de aproape 10 ori mai mică.

Mayer spune însă că își va aminti mereu de un lucru pe care i l-a spus Jerry Yang, cofondatorul Yahoo, la sfârșitul mandatului ei de CEO: că linia de produse a Yahoo „nu a fost niciodată într-o formă mai bună”.

„Acesta este un compliment pe care îl prețuiesc. Dar a fost pur și simplu prea târziu pentru companie”, afirmă aceasta.

Yahoo și-a continuat însă declinul și după ce a fost achiziționată de Verizon și în septembrie 2021 mai multe fonduri de investiții reprezentate de Apollo Global Management au cumpărat 90% din compania care a fost unul dintre pionierii world wide web-ului.

WhatsApp va avea propria agendă de contacte CITEȘTE ȘI WhatsApp va avea propria agendă de contacte

În noiembrie 2021 Yahoo a anunțat că își va sista operațiunile în China continentală din cauza mediului de afaceri și juridic „tot mai provocator”.

Anul trecut compania a anunțat că va renunța la 20% din angajații săi, mutarea venind însă în contextul unui val de concedieri făcute și de companii tech din SUA ca Google, Microsoft, Twitter, Meta și Amazon.

Spre deosebire însă de Yahoo, majoritatea acestor companii cunoscuseră creșteri explozive ale afacerilor lor în perioada pandemiei de COVID-19, când au angajat mii de persoane pentru a face față cererii în creștere pentru serviciile lor.

viewscnt
Afla mai multe despre
yahoo
microsoft