Unul dintre cei mai populari streameri de pe platforma de e-sports Twitch, canadianul Félix Lengyel, cunoscut sub numele de xQc, a anunțat că se alătură unei platforme de streaming rivale, Kick, ceea ce reprezintă o lovitură semnificativă pentru site-ul deținut de Amazon și un semn al relației tot mai tensionate a acestuia cu creatorii de conținut, relatează The New York Times.
xQc este o vedetă în lumea livestreamingului, unde a adunat aproape 12 milioane de urmăritori pe Twitch. Contractul semnat de Félix Lengyel pentru a trece pe Kick rivalizează cu contractele sportivilor consacrați. El a anunțat vineri că va semna cu Kick un contract pe doi ani, de 70 de milioane de dolari, cu stimulente care ar putea duce suma totală la 100 de milioane de dolari.
Înțelegerea este aproape la fel de mare ca prelungirea contractului pe doi ani semnată anul trecut de LeBron James cu Los Angeles Lakers și ar putea zgudui economia lumii divertismentului online, scrie News.ro.
CINE ESTE FELIX LENGYEL
Cu origini maghiare, dar născut în Canada, Felix Lengyel, în vârstă de 27 de ani, conversează cu fanii, găzduiește reality-show-uri și face transmisiuni în timp ce joacă jocuri video. El a devenit o vedetă în lumea livestreaming-ului și are capacitatea de a atrage zeci de mii de telespectatori la un moment dat. Conform unor măsurători, el este cel mai popular streamer Twitch.
"Kick îmi permite să încerc și să fac lucruri pe care nu am putut să le fac înainte. Sunt extrem de entuziasmat să profit de această oportunitate și să o maximizez în noi idei creative și proaspete în anii următori", a spus Lengyel într-un comunicat.
Personalitățile de top din livestreaming pot câștiga milioane de dolari și pot atrage comunități de telespectatori fideli prin difuzarea conținutului lor, dar o serie de vedete au părăsit platforma Twitch în ultimii ani, atrase de oferte generoase de la alte platforme precum YouTube.
TWITCH, PREA ZGÂRCIT?
Unii streameri s-au plâns de faptul că serviciul Twitch a devenit mai puțin receptiv față de comunitatea online și mai mult concentrat pe profitabilitate. Aceste obiecții au ajuns la un punct culminant toamna trecută, când Twitch a declarat că va lua o parte mai mare din veniturile pe care streamerii de top le obțin de la fanii care plătesc pentru a se abona la canalele lor. Twitch a modificat această politică în această săptămână și a retras o modificare recentă care restricționa tipurile de reclame pe care streamerii le puteau afișa în timpul transmisiunilor lor.
CITEȘTE ȘI Israelul va construi un cablu de fibră optică de 254 de kilometri între Europa și AsiaKICK, START-UP LANSAT ANUL ACESTA
Kick, o platformă de streaming susținută de site-uri de jocuri de noroc, inclusiv online, din Australia, cum ar fi Easygo Gaming și Stake.com, un cazinou online, a fost lansată anul acesta și pune accentul pe politicile sale favorabile streamerilor. Aceasta preia doar 5 la sută din câștigurile obținute de streameri din abonamente, în comparație cu partea de 50 la sută pe care o ia Twitch. Fiind un start-up, Kick este pregătit să funcționeze în pierdere, a declarat Ed Craven, directorul executiv al companiei.
Lengyel va trebui să producă în principal conținut pentru Kick, dar nu va fi blocat într-un contract exclusiv cu site-ul și ar putea apărea ocazional pe YouTube sau TikTok, a precizat Craven. Lengyel spune că intenționează în continuare să apară și pe Twitch, deși nu la fel de des ca înainte de a semna contractul cu Kick.
Kick are o medie de 110.000 de transmisiuni în direct pe zi, fiind încă eclipsată de cele șapte milioane de streameri lunari și cei 31 de milioane de telespectatori zilnici de pe Twitch. Însă a crescut rapid și a atras și alte vedete.
"Este vorba de a crea ceva care este cu adevărat centrat în jurul creatorului însuși și de a forma o comunitate care este într-adevăr construită în jurul acestuia și nu doar în jurul unei structuri corporative", a pledat Craven. "Nu ne simțim ca și cum am avea cu adevărat dreptul să băgăm mâna în buzunarele voastre și să luăm o parte din câștig", le-a spus el streamerilor.