Cea mai înaltă instanță administrativă din Franța a confirmat o amendă de 50 de milioane de euro impusă Google, divizie a grupului Alphabet, de autoritatea de reglementare pentru nerespectarea reglementărilor europene în domeniul confidențialității datelor online, transmite Reuters.
Deși suma este mică în raport cu resursele financiare ale Google, amenda provoacă îngrijorare în Silicon Valley, fiind cea mai mare penalitate impusă pentru o astfel de încălcare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un purtător de cuvânt al Google a afirmat într-un comunicat că Google va analiza posibile schimbări ale politicii sale.
”Oamenii se așteaptă să înțeleagă și să controleze modul în care sunt folosite datele lor și am investit în instrumente de top în această industrie pentru a ajuta la acest lucru”, arată comunicatul.
”În acest caz nu a fost vorba dacă este necesar consimțământul pentru publicitatea personalizată, ci despre cum ar trebui obținut. În urma acestei decizii, vom evalua ce schimbări trebuie să facem”, arată comunicatul.
În ianuarie 2019, autoritatea franceză de reglementare CNIL a constatat că operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume nu asigură o transparență și o claritate suficientă în modul în care informează utilizatorii despre gestionarea datelor lor personale și nu obține în mod corect consimțământul acestora pentru reclamele personalizate.
Decizia instanței este bazată pe legea General Data Protection Regulation (GDPR) a Uniunii Europene, care a intrat în vigoare în 2018.
Legea acordă utilizatorilor un control la bun al datelor lor personale și oferă autorităților de reglementare puterea de a impune amenzi de până la 4% din veniturile lor globale.
Curtea supremă administrativă a Franței – Consiliul de Stat – a confirmat decizia autorității de reglementare CNIL în acest caz.