Platformele online de socializare, precum Twitter, pot fi utilizate pentru a culege informații despre preferințele utilizatorilor, chiar și a celor care au părăsit aceste rețele, prin monitorizarea activității a doar opt dintre persoanele de contact ale acestora, conform unui studiu publicat luni, citat de Thomson Reuters Foundation.
Bagrow și echipa sa au utilizat modele statistice pentru a analiza informații colectate din peste 30 de milioane de mesaje publice de pe Twitter, publicate de aproape 14.000 de utilizatori, scrie Agerpres.
Cercetătorii au descoperit că algoritmii de învățare ai sistemelor informatice pot deduce cu o precizie de până la 64% ce cuvânt urmează să scrie un utilizator, pe baza informațiilor publicate anterior, atât de acesta dar și de cei cu care a interacționat cel mai frecvent.
Nivelurile de acuratețe au scăzut cu doar trei procente, până la 61%, atunci când algoritmii au fost ''hrăniți'' cu texte publicate doar de prieteni, se menționează în studiu.
''Nu te poți ascunde pe o rețea de socializare'', a notat într-un comunicat coautorul studiului, Lewis Mitchell.