Armata elvețiană a interzis folosirea unor servicii de mesagerie precum Whatsapp, Signal sau Telegram în operațiuni de serviciu, preferând în schimb o aplicație națională, a declarat joi pentru AFP un purtător de cuvânt, confirmând o informație apărută în cotidianul Tages-Anzeiger.
La sfârșitul lunii decembrie, armata elvețiană a trimis un e-mail tuturor comandanților și șefilor de Stat Major, cerându-le militarilor să aleagă serviciul elvețian de mesagerie Threema și să nu mai folosească alte aplicații pentru comunicațiile pe telefoanele private în timpul operațiunilor de serviciu, a dezvăluit publicația elvețiană de limbă germană, scrie Agerpres.
Recomandarea se aplică tuturor, inclusiv recruților care urmează pentru prima dată serviciul militar, dar și celor care revin pentru așa-numita perioadă a cursurilor de repetiții, a precizat pentru AFP purtătorul de cuvânt al armatei, Daniel Reist.
În Elveția, recruții trebuie să revină cu regularitatea în armată de-a lungul anilor pentru a se antrena.
Chestiunea utilizării serviciilor de mesagerie a apărut în special în timpul operațiunilor legate de COVID-19 pentru a sprijini spitalele și programul de vaccinare la care pot fi chemați să participe recruții, a declarat el.
Deja utilizată în instituțiile publice din Elveția, serviciul de mesagerie Threema este considerat mai sigur în privința protecției datelor, în timp ce alte aplicații, de exemplu Whatsapp, sunt supuse Cloud Act, legea din SUA votată în 2018 care, printre altele, le permite judecătorilor americani să dispună accesul la date deținute de operatori americani, chiar dacă acestea se află pe servere în afara SUA.
Spre deosebire de servicii de mesagerie precum Whatsapp, proprietate a companiei americane Meta (fostă Facebook), Threema nu este gratuit, dar armata elvețiană va asigura costul descărcării aplicației, care se ridică la patru franci elvețieni (3,85 euro) pe utilizator.
Cu sediul la Pfaffikon, în cantonul Schwytz, la sud de Zurich, serviciul de mesagerie instant Threema este conceput pentru a genera cât mai puține date despre utilizatorii săi, precizează compania pe site-ul său.
Comunicațiile sunt criptate de la un capăt la altul, iar utilizatorii nu trebuie să își conecteze ID-ul la un număr de telefon sau la un e-mail, precizează compania elvețiană, care susține că are 10 milioane de utilizatori, dintre care două milioane pentru serviciul său de mesagerie destinat folosirii într-un cadru profesional.