Utilizatorii dispozitivelor Apple care sunt îngrijorați că își dau datele personale unor companii precum Facebook sau Google, vor avea o alternativă care promite să le protejeze intimitatea.
Din toamnă, când vor fi lansate noile sisteme de operare Apple, dezvoltatorii de aplicații care oferă opțiuni de logare terțe (cu Facebook, Google, Twitter etc.) vor fi obligați să includă, ca alternativă, noul “Sign in with Apple”.
“Sign in with Apple” va putea fi folosit de utilizatori pentru a-și crea un cont sau a se loga în cadrul aplicațiilor a căror utilizare presupune folosirea unui cont în care sunt salvate anumite informații și setări.
Noua opțiune va permite utilizatorilor să se logheze cu Face ID în orice aplicație care o va include și nu va trimite datele personale ale acestora către terți.
CITEȘTE ȘI Apple anunță iPadOS, un sistem de operare dedicat special tabletelorDatele personale necesare vor ajunge în acest caz doar la dezvoltatorul aplicației, nu și la Facebook, Google sau alt terț prin intermediul funcției de logare.
“Sign in with Apple” va fi și foarte ușor de folosit. Cu excepția cazului în care adresa de e-mail este necesară, logarea se va face într-un singur pas - alegerea opțiunii de logare cu Apple.
Chiar și în cazul în care adresa de e-mail este necesară, serviciul celor de la Apple va oferi posibilitatea generării unei adrese temporare de e-mail, pentru protejarea adresei reale.
“Sign in with Apple” va afecta companii precum Facebook și Google care își vor vedea restricționat accesul la datele personale ale utilizatorilor care aleg să folosească noul serviciu Apple.
Dezvoltatorii vor putea testa “Sign in with Apple” din această vară, înainte de a fi lansat oficial în toamnă.