Apple a cumpărat un start-up care a dezvoltat o tehnologie pentru identificarea emoțiilor

Apple a cumpărat un start-up care a dezvoltat o tehnologie pentru identificarea emoțiilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 9 ian 2016
Apple a cumpărat Emotient, un start-up care a dezvoltat o tehnologie bazată pe inteligența artificială, capabilă să recunoască emoțiile persoanelor, în funcție de expresiile faciale, transmite Wall Street Journal.
 
Prețul și alte detalii legate de tranzacție nu au fost făcute publice, dar achiziția a fost confirmată de un purtător de cuvânt, care a declarat că Apple “cumpără uneori companii de mică dimensiune din domeniul tehnologiei și, în general, nu discută obiectivele sau planurile sale“.
 
Urmărește-ne și pe Google News
Tehnologia Emotient a fost utilizată anterior de firme din domeniul publicității, pentru a identifica emoțiile potențialilor clienți atunci când privesc o reclamă, fiind totodată testată în domeniul medicinei - pentru a stabili dacă un pacient, incapabil să vorbească, simte sau nu durere.
Achiziția făcută recent nu este o mutare neobișnuită pentru gigantul american, care a cumpărat, anterior, și alte start-up-uri din domeniul tehnologiei.
 
Spre exemplu, în octombrie, Apple a cumpărat VocalIQ, a firmă britanică de software, care se ocupă de găsirea unor metode prin care calculatoarele să poată înțelege mai bine limbajul uman și să răspundă mai natural.
 
Achiziția ar putea ajuta compania Apple, care face eforturi să o perfecționeze pe Siri asistenta digitală personală de pe iPhone, care este controlată de comenzi vocale și, uneori, întâmpină dificulăți când încearcă să înțeleagă utilizatorii.
 
Tot îmbunătățirea asistentei digitale ar putea fi motivul din spatele cumpărării Emotient, dar există și publicații, precum Tech Insider sau CNBC, care speculează că tehnologia de recunoaștere a emoțiilor ar putea fi folosită pentru a înțelege mai bine reacțiile și trăirile clienților Apple sau chiar pentru dezvoltarea unor automobile. Anul trecut, au existat zvonuri că Apple ar construi o mașină fără șofer, dar acestea au fost infirmate. Potrivit reprezentanților companiei, gigantul ar urma să lanseze în 2019 un autovehicul electric, dar nu cu pilotare automată.
 
Apple este în prezent cel mai valoros brand la nivel global, potrivit topului Best Global Brands, realizat de compania de consultanță și evaluare Interbrand. Valoare brandului Apple a crescut cu 43% față de anul trecut, la 170,2 de miliarde de dolari.
 
În anul fiscal 2015, încheiat pe 30 septembrie, Apple a înregistrat un profit net de 53,4 miliarde de dolari, cel mai mare câștig anual înregistrat vreodată de o companie.
 
viewscnt
Afla mai multe despre
apple
emotient
start-up
emotii
inteligenta artificiala
siri
achizitie