Apple a confirmat că a cumpărat compania Shazam Entertainment Ltd, care deține aplicația Shazam, utilizată de sute de milioane de persoane din întreaga lume, informează Variety.com.
„Încă de la lansarea App Store, Shazam s-a numărat printre cele mai populare aplicații pentru iOS. Astăzi este folosită de sute de milioane de persoane din întreaga lume, pe mai multe platforme. Apple Music și Shazam se potrivesc împreună, descoperind muzică și oferindu-le experiențe muzicale minunate utilizatorilor noștri. Pregătim lucruri interesante”, au anunțat reprezentanții Apple.
„Suntem încântați să anunțăm că Shazam a stabilit un acord de a deveni parte a Apple. Shazam este una dintre cele mai populare aplicații din lume și este apreciată de sute de milioane de utilizatori. Nu ne putem imagina un loc mai bun pentru Shazam pentru a ne permite să continuăm să inovăm și să le oferim magie utilizatorilor”, au transmis și reprezentanții Shazam, potrivit News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Detaliile financiare ale acordului nu au fost dezvăluite de Apple, dar prețul pe care l-a plătit pentru Shazam ar fi de aproximativ 400 de milioane de dolari, sumă mult mai mică decât valoarea de un miliard de dolari estimată recent de PitchBook. Site-ul Techcrunch a anunțat tranzacția vineri, citând surse apropiate negocierilor.
Aplicația Shazam este deja integrată în programul Siri deținut de Apple. Utilizatorii iPhone care au aplicația Shazam instalată pot pune întrebarea: „Siri, ce melodie este aceasta?”, urmând ca acea piesă muzicală să fie identificată.
Shazam are și alte funcții, precum aceea de a identifica show-uri de televiziune care încă nu funcționează cu Siri.
Cumpărarea Shazam ar ajuta compania Apple în domeniul muzicii, utilizatorii putând identifica mai ușor melodii pe care să le adauge la playlist-urile lor în serviciul Apple Music.
Shazam a lucrat îndeaproape și cu Spotify, permițându-le utilizatorilor aplicației să adauge melodii identificate în playlist-uri și să asculte muzică de pe Spotify din cadrul aplicației Shazam.
La jumătatea anului 2017, Apple Music avea 27 de milioane de abonați, spre deosebire de serviciul de streaming Spotify, care avea 60 de milioane de utilizatori.