Pentru câteva ore, angajații Google nu au putut folosi aplicațiile interne de iPhone, fiind afectată activitatea companiei.
Totul a plecat de la faptul că Google, ca și Facebook, colectează printr-o aplicație de iOS o cantitate mare de date despre utilizatori, în contravenție cu regulile impuse de Apple pentru App Store.
Google a folosit pentru aplicația de colectare a datelor același certificat pe care Apple i l-a dat pentru aplicațiile sale interne. În acest fel, colectarea de date făcută de Google a ocolit serverele App Store.
Apple a blocat certificatul acordat Google, iar Google și-a cerut scuze pentru modul în care a gestionat colectarea datelor personale, spunând că, în fapt, a fost vorba de o greșeală, nu o politică oficială.
CITEȘTE ȘI Licitația pentru licențele 5G va fi încheiată la 31 octombrie, utilizarea va fi posibilă de la 1 ianuarie 2020. Condițiile și procedura de acordare a spectrului radio pentru 5GÎnsă, din cauza faptului că atât aplicațiile interne ale companiei, cât și aplicația de colectare a datelor personale foloseau același certificat, retragerea acestuia a dus la blocarea ambelor tipuri de aplicații.
Astfel, angajații Google nu au mai putut folosi aplicațiile interne pentru testarea versiunilor de test ale produselor pentru iOS, cum ar fi aplicațiile de Gmail, Photos, YouTube, Calendar și altele.
În plus, angajații companiei nu au mai putut apela la serviciile interne oferite de Google prin intermediul aplicațiilor de iOS, precum comandarea mâncării sau a microbuzelor de transport.
CITEȘTE ȘI Termen avansat: când poate lansa Apple serviciul de streaming videoUlterior, Apple a generat un nou certificat pentru aplicațiile interne Google, iar aplicația de colectarea a datelor personale rămâne inactivă ca urmare a retragerii certificatului anterior.
Același lucru s-a întâmplat întâmplat și în cazul Facebook, când exact din aceeași cauză aplicațiile interne de iOS ale companiei nu au mai funcționat, după ce Apple a blocat certificatul pe care Facebook îl folosea pentru aplicația care colecta date contra-cost de la adolescenți.
Asemănările dintre cele două cazuri par să contrazică scuza celor de la Google, care susține că a fost doar o greșeală.