Magazinul de aplicații pentru iOS continuă să se detașeze de rivalul Google în ceea ce privește veniturile dobândite de către dezvoltatori, reușind să genereze cu 93% mai mult decât Play Store în Q3 2018.
Conform analizei realizate de Sensor Tower, aplicațiile de iOS au atras 66% din totalul veniturilor generate de cele două platforme, fiind cea mai mare diferență din acest punct de vedere între App Store și Google Play de când sunt efectuate astfel de măsurători.
În total, cele două platforme au generat venituri în valoare de 18,2 miliarde de dolari.
Dezvoltatorilor de aplicații pentru iOS le-au revenit 12 miliarde de dolari. Comparativ cu cele 9,7 miliarde din același trimestru al anului trecut, App Store a înregistrat o creștere de 23,3%.
CITEȘTE ȘI Filmele și serialele originale produse de Apple, pregătite să fie disponibile gratuit pe anumite dispozitiveȘi Google Play a crescut față de Q3 2017 cu 21,5%. De la 5,1 miliarde de dolari, aplicațiile de Android au înregistrat în al treilea trimestru al acestui an venituri de 6,2 miliarde de dolari.
În continuare, jocurile sunt mult mai profitabile decât aplicațiile obișnuite. 76% din veniturile totale ale celor două platforme revin jocurilor. Jocurile de App Store au generat venituri de 8,5 miliarde de dolari, iar cele de Android de 5,3 miliarde de dolari.
În total, jocurile au câștigat în Q3 2018 13,8 miliarde de dolari, cu 14,9% mai mult decât în trimestrul al treilea al anului anterior.
În ceea ce privește aplicațiile, abonamentele rămân în continuare o sursă importantă de venituri pentru acestea. De altfel, cu 243,7 milioane de dolari obținuți pe ambele platforme, Netflix rămâne cea mai profitabilă aplicație (exceptând jocurile).