Noul focus al Apple, care vrea să-și mărească veniturile din publicitate inclusiv prin creșterea numărului de reclame afișate în aplicațiile de iPhone, pare să stârnească nemulțumiri în rândul angajaților.
Conform unor surse din cadrul Apple, citate de The Information, în special angajații diviziei de reclame sunt îngrijorați că mai multe reclame afișate vor strica experiența premium promovată de companie.
Angajații companiei au discutat acest subiect pe canalele interne de comunicare, unde mai mulți s-au arătat îngrijorați de noua direcție.
Conform acelorași surse, Apple ar vrut în 2018 să afișeze reclame în Spotlight, însă, a renunțat la idee tot după opoziția propriilor angajați.
Compania americană este din ce în ce mai criticată și în exterior din cauza creșterii numărului de reclame. Apple a pozat mereu într-un cavaler al protecției intimității, ceea ce pare să contravină sistemului de targetare cu reclame.
De altfel, oamenii de advertising de la Apple nu au voie să folosească termeni cu conotație negativă când vorbesc de afacerile cu reclame ale companiei. De exemplu, aceștia trebuie să spună „audiență rafinată” în loc de targetare și „platformă” în loc de algoritm.
Apple a fost nevoită recent să întrerupă afișarea reclamelor în paginile de aplicații din App Store, după ce reclamele la jocuri de noroc erau afișate în locuri nepotrivite, inclusiv alături de aplicațiile care ajută în lupta cu dependența de acestea.