Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) va soluționa litigiile legate de accesul la rețelele de comunicații, care pot apărea între furnizorii de rețele publice de comunicații electronice și operatorii de rețea, precum și dintre furnizorii de rețele și persoanele care dețin o infrastructură instalată în interiorul unei clădiri, potrivit unui proiect de decizie adoptat miercuri de autoritate.
Decizia, discutată în consiliul consultativ al ANCOM, va fi trimisă spre publicare în Monitorul Oficial și va intra în vigoare în trei zile de la publicare, scrie News.ro.
Decizia vine după intrarea în vigoare, din 28 iulie 2016, a legii privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice și a stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice.
Conform deciziei adoptate miercuri, ANCOM poate soluționa litigiile apărute în situațiile în care părțile implicate nu ajung la o soluție amiabilă pe marginea unor dispute.
Autoritatea va avea în vedere, în principal, dispute care se referă la acordarea accesului la infrastructura fizică, inclusiv dacă aceasta este instalată în interiorul unei clădiri, sau la modificarea clauzelor contractuale privind condițiile, inclusiv cele tarifare, în care se realizează accesul la infrastructură.
În plus, ANCOM va monitoriza inclusiv situațiile în care operatorul de rețea va împiedica executarea lucrărilor de acces.
Autoritatea va supraveghea modul în care se pun la dispoziție informațiile referitoare la amplasarea, traseul, tipul și utilizarea actuală a infrastructurii fizice.
În cazul apariției unei dispute care se referă la aspectele de mai sus, partea interesată trebuie să sesizeze în scris ANCOM.
”Litigiul va fi soluționat de către o comisie care va transmite pârâtului un exemplar al sesizării, însoțit de celelalte documente furnizate de către reclamant și îi va cere să formuleze răspuns, în funcție de obiectul litigiului, în termen de 5 sau 10 zile lucrătoare”, se arată în comunicat.
În funcție de complexitatea cazului, părțile pot fi invitate la mai multe întâlniri în fața unei comisii care, pentru soluționarea litigiului, are dreptul de a solicita informații suplimentare și de a apela la opinia unor specialiști externi.
În funcție de obiectul disputei, un litigiu trebuie soluționat în cel mult două sau patru luni de la data sesizării, printr-o decizie a președintelui ANCOM care este obligatorie pentru părți.
Decizia respectivă poate fi atacată la Curtea de Apel București, fără parcurgerea procedurii prealabile.