ANCOM: Comerțul electronic a tras în sus piața serviciilor poștale, care a crescut cu 4,4% anul trecut, la 533 mil. euro

ANCOM: Comerțul electronic a tras în sus piața serviciilor poștale, care a crescut cu 4,4% anul trecut, la 533 mil. euro
scris 7 sep 2016

Comerțul electronic a fost unul dintre factorii care au determinat creșteri ale traficului de colete atât la nivel național, cât și către destinații internaționale, în contextul în care valoarea pieței serviciilor poștale a crescut cu 4,4%, până la 2,4 miliarde lei (533 milioane euro), iar traficul poștal total a continuat în 2015 tendința de creștere moderată din ultimii ani, depășind nivelul de 657 milioane de trimiteri, potrivit unui raport publicat miercuri de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Primii 10 furnizori din punct de vedere al veniturilor realizate din servicii poștale în anul 2015 au realizat aproape 86% din valoarea acestei piețe. Traficul cu colete a crescut la nivel național cu 70,5% în 2015, față de 2014, până la 74 de milioane, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Către destinațiile internaționale, numărul trimiterilor a crescut de cinci ori, de la 6 milioane la 32 milioane de colete. Din numărul total de trimiteri, ponderea celor interne este de peste nouă ori mai mare decât cea a trimiterilor internaționale.

”Din traficul poștal total de 657 de milioane de trimiteri poștale, 600 au fost trimiteri poștale interne, reprezentând 91,44% din traficul poștal total, iar 56 de milioane au fost trimiteri poștale internaționale, reprezentând 8,56% din traficul poștal total”, se arată în raport.

Primii zece furnizori de volum mare din intreaga piata au procesat peste 631 de milioane de trimiteri (96,05%), iar restul furnizorilor aproape 26 de milioane de trimiteri (3,95%).

Președintele Consiliului Fiscal: Am discutat cu Finanțele de modificarea Codului Fiscal, ideea fiind egalizarea sarcinii fiscale CITEȘTE ȘI Președintele Consiliului Fiscal: Am discutat cu Finanțele de modificarea Codului Fiscal, ideea fiind egalizarea sarcinii fiscale

În 2015, pe piața serviciilor poștale din România au lucrat 36.450 de salariați, dintre care 26.278 au fost salariați ai Companiei Națională Poșta Română (CNPR), reprezentând 72% din totalul personalului angajat în domeniul serviciilor poștale.

Poșta Română a realizat anul trecut venituri totale de 1,1 miliarde lei (244 milioane euro), 45,8% din totalul veniturilor realizate în piață.

Primii 10 furnizori din punctul de vedere al veniturilor realizate din servicii poștale în anul 2015 sunt Atlassib, Poșta Română, DHL, Dynamic Parcel Distribution, GLS, FAN Courier, Nemo Prod Com, UPS, Urgent Cargus și TNT.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
servicii postale
comert electronic