Dezvoltatorul american de software Fitbit, care a plătit 15 milioane de dolari pentru a prelua drepturile intelectuale ale Vector Watch, intrând astfel în România, a intrat în discuții cu o bancă de investiții despre posibilitatea de a explora o vânzare pe fondul provocărilor create de trecerea cu succes de la dispozitivele pentru fitness la ceasurile inteligente, au declarat persoane familiare cu subiectul pentru Reuters.
Fitbit s-a zbătut să obțină cotă de piață în categoria ceasurilor inteligente, unde Apple și Samsung dețin o parte importantă din piață cu dispozitive mai sofisticate.
În același timp, cota dominantă a Fitbit din sectorul dispozitivelor pentru fitness continuă să fie erodată de oferte mai ieftine de la companii chineze precum Huawei sau Xiaomi.
Fitbit a discutat cu banca de investiții Qatalyst Partners despre dacă ar trebui să atragă potențiali cumpărători, spun sursele Reuters.
Fitbit nu s-a decis încă să urmărească varianta vânzării și nu există siguranța că va face asta, mai spun sursele citate. Qatalyst încearcă să convingă Fitbit să-și exploreze opțiunile de câteva săptămâni, argumentând că ar putea stârni interesul de achiziție al Alphabet, proprietarul Google, precum și al altor firme cu capital privat, mai adaugă sursele.
În toamna anului 2017, Fitbit a deschis în București cel mai mare birou de cercetare-dezvoltare din afara Statelor Unite ale Americii. Ulterior, în decembrie 2017, americanii au adus peste 12 milioane de lei la capitalul social al subsidiarei din România, care a crescut la 14,2 milioane de lei. Compania are în centrul din România circa 220 de angajați.
Povestea Vector Watch a fost prezentată AICI de Profit.ro.
Înființat în 2007, Fitbit este unul dintre cei mai importanți jucători internaționali pe piața de brățări și ceasuri inteligente. În 2018, veniturile Fitbit au atins 1,51 miliarde de dolari, de la 1,65 miliarde de dolari în anul precedent.