Gigantul american Amazon, care nu este străin de producția de gadgeturi, ar urma să lanseze în curând primii săi ochelari inteligenți.
După retragerea strategică și repoziționarea ca produs de business a Google Glass, marile companii de tehnologie au ezitat să mai experimenteze cu așa-zișii ochelari inteligenți, produs pentru care noile tehnologii, precum realitatea augmentată și inteligența artificială, se mulează ca o mănușa.
Se pare, însă, că nu toți marii producători au fost descurajați de eșecul usturător pe care l-a suferit Google cu ochelarii Glass. Amazon, gigantul de domeniul e-commerce, pare dispus să fie primul care încearcă din nou această nișă.
Conform The Financial Times, Amazon se află în faza finală de producție a unei perechi de ochelari inteligenți. Aceasta, dacă informația se adeverește, ar urma să fie lansată pe piață chiar până la finele anului.
CITEȘTE ȘI eMAG a angajat 20 de studenți și absolvenți în urma unui program de internshipOchelarii celor de la Amazon, spre deosebire abordarea futuristică aleasă de Google în cazul Glass, vor arăta ca o pereche de ochelari normali, tocmai pentru a nu hrăni din nou reticența celor mai conservatori utilizatori.
Aceștia se vor conecta wireless la telefonul mobil și vor comunica informații respectiv primi comenzi prin intermediul asistentului digital Alexa.
Ochelarii inteligenți ai celor de la Amazon, care ar urma să reprezinte temelia în domeniul realității augmentate pentru gigantul american, vor folosi un sistem de inducție osoasă pentru ca sunetul să ajungă (la propriu) la urechile utilizatorilor fără a fi necesară o pereche de căști.
Amazon, care a avut succes cu tabletele Fire datorită prețului mic și a înregistrat un mare eșec cu Fire Phone, deține și un brevet pentru o pereche de ochelari inteligenți încă din 2015.