2Performant, platformă regională de marketing cu peste 600 de clienți din Europa Centrală și de Est, lansează astăzi, în versiune beta, o nouă funcționalitate pentru managementul digital al campaniilor de influencer și content marketing.
„Lansarea acestei noi funcții este cel mai important pariu pe care l-a facut compania până acum, similar ca anvergură doar cu migrarea portofoliului 2Parale către 2Performant.com, în august 2016”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Noua funcție a platformei 2Performant ar trebui să ușureze colaborarea brand-urilor și agențiilor cu influenceri plătiți pentru a posta în diferte campanii: instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de facebook, site-uri cu multe vizualizări sau orice alt tip de creatori de conținut. 2Performant digitalizează contractele și automatizează plățile, adică elimină birocrația din procesul de business. Potrivit reprezentanților companiei, platforma reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare și plată, ușurează administrarea bugetelor și facilitează raportările.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bogdan Aron, Chief Product Officer 2Performant: Imaginați-vă o agenție de social media care lucrează la 10 campanii cu minimum cinci influenceri fiecare – asta înseamnă 50 de contracte cu entități juridice diferite, tipărite și trimise fiecare pentru semnare, 50 de plăți care trebuie aprobate și operate de departamentul financiar. De multe ori, toate astea ocupă până la 20-30% din timpul de muncă al unui specialist care este blocat în hârtii, în loc să își facă meseria și să genereze valoare reală. Prin 2Performant, întregul proces se rezolvă prin câteva click-uri.”
După setarea și derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reținerea și plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Compania a investit, din fonduri proprii, aproape 250.000 de euro în dezvoltarea noului serviciu de influencer marketing.
Am alocat 65.000 de euro pentru adaptarea platformei noilor modele de colaborare în acest business, alți 135.000 de euro pentru dezvoltarea efectivă a noii secțiuni, iar 50.000 de euro reprezintă bugetul inițial de marketing. Platforma funcționează acum ca un marketplace, unde cererile brand-urilor și agențiilor se întâlnesc direct cu ofertele vedetelor online, iar contractele se încheie prin câteva secunde, explică Dorin Boerescu.
Compania încearcă să atragă influencerii să își facă în platformă conturi cu promisiunea că aceasta le va aduce vizibilitate față de brand-uri și agenții, care pot să aleagă vedetele în funcție de reach, clienții cu care au mai lucrat și canalele lor de trafic. În plus, agențiile care se înscriu pe site pot încărca direct brief-urile campaniilor, pe care le pot opera apoi digital, automat, pentru a înlesni colaborarea cu influencerii deja contractați sau pentru a descoperi alții noi, potriviți campaniilor derulate. „Totul cu garanția unei platforme prin care au trecut, în zece ani, zeci de mii de plăți, milioane de euro și sute de milioane de click-uri,” completează Boerescu.
Printre primii influenceri și creatori de conținut listați în platformă se numără Andreea Bălan (cu 2,5 milioane de fani și un ratecard publicitar de 1.800 de euro), Noaptea Târziu (1,54 milioane subscriberi pe Youtube și 4.500 de euro fee) și Tequila (vloggerița fenomen cu 1,4 milioane de abonați – cu care brand-urile pot colabora pentru 2.500 de euro), dar și specialiști recunoscuți în comunicare și social media sau publisheri din piața online autohtonă.
Folosirea influencerilor în campanii plătite de marketing ia amploare și în România, aceștia fiind aproape nelipsiți din campaniile brand-urilor mari. Dacă pentru 2017 Evensys a estimat piața locală la trei milioane de euro, în 2018 2Performant.com estimează că bugetele investite în acest tip de colaborări vor atinge 10 milioane de euro, iar în 2019 vor depăși 18 milioane.
La nivel global, marketing-ul prin influenceri este deja un trend major. Potrivit Mediakix.com, această piață a fost evaluată la peste două miliarde de dolari anul trecut și ar urma să crească până la 10 miliarde în 2020.