Angajații care beneficiază de abonamente medicale accesează servicii de prevenție de aproape trei ori mai mult decât alți angajați care nu primesc acest beneficiu din partea angajatorilor, arată cifrele. Prevenția, mai popular spus analizele, serviciile de imagistică (ecograf, RMN etc.), interpretarea lor și consultațiile de rutină (mai ales cele din specialități ca ginecologie sau pediatrie) sunt serviciile medicale cel mai frecvent accesate în clinicile private.
Românii care accesează cel mai des serviciile medicale private sunt, de regulă, tineri, vârsta lor fiind cuprinsă între 25 de ani și 46 de ani. Majoritatea sunt angajați în sistem privat și au ajuns să înțeleagă rolul prevenției pentru sănătate datorită faptului că au beneficiat, pe o perioadă îndelungată, de un abonament medical din partea companiei.
În acest interval de vârstă se încadrează aproape două treimi din pacienți în general, mai precis în jur de 63% dintre aceștia.
La nivelul anului 2015, aproape 3/4 dintre serviciile prestate angajaților cu abonamente medicale au vizat servicii de prevenție, adică analize și consultații.
În ceea ce privește specialitățile cel mai accesate, procentele urmăresc structura pe sexe a pacienților, astfel: 58% sunt femei și doar 42% bărbați. Consulturile de obstetrică și ginecologie reprezintă 15% din totalul serviciilor accesate, urmate de pediatrie (10%), ORL și medicină generală (7%) și dermatologie cu șase procente din total.
Un alt aspect important este frecvența vizitelor: în general, persoanele cu abonament medical oferit de compania la care lucrează vin la medic de 2,5 ori mai des decât cei fără abonament. Clienții cu abonamente individuale (retail), adică pe persoană fizică, au venit la medic, în medie, de 15 ori în decursul anului 2015, în timp ce persoanele fără abonament s-au prezentat de doar 2,5 ori.
Avantaj pentru abonamentele medicale. Cât costă un pachet complet?
Structura serviciilor medicale la care apelează angajații români constituie un plus pentru abonamentul medical, în comparație cu asigurarea de sănătate, acestea două fiind produse oricum diferite dar asigurând, împreună nevoi complete din punct de vedere al serviciilor de sănătate.
Asigurarea de sănătate este mai degrabă o soluție financiară, potrivită mai ales pentru a acoperi costurile unor intervenții medicale majore. Utilizarea acestui produs cu frecvența care reiese din statisticile prezentate mai sus, adică de până la 15 ori pe an, nici nu este posibilă în multe cazuri și, dacă ar fi, ar duce la o creștere substanțială a primei de asigurare în anul următor.
Sistemul medical privat, prin abonamentele medicale, aduce soluții mult mai la îndemână, mai ales că, de curând, aceste produse beneficiază de o deductibilitate în limita a 400 de euro pe an.
Rețeaua de sănătate Regina Maria, de exemplu, care a adus în România, acum peste 20 de ani, abonamentul medical corporate, oferă mai multe tipuri de produse. Conform statisticilor, cele mai accesate sunt abonamentele din gama premium, fie că vorbim despre pachetele corporate, fie despre cele individuale.
Produsul Comfort Premium, adresat persoanelor fizice, costă 229 de lei pe lună și include consultații nelimitate și reduceri substanțiale (până la 50%) pentru analize și servicii de imagistică, plus un discount de 20% la proceduri de fizioterapie și kinetoterapie.
Abonamentul Comfort costă 149 de lei pe an și include consultații nelimitate și discounturi pentru analize.
Cu 99 de lei pe lună, abonatul poate opta pentru un produs care oferă, anual,7 consultații gratuite, un set anual de analize și reduceri pentru alte servicii similare.