Eurolines, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din România, încheie anul 2016 cu vânzări de 125 de milioane de euro, cu 13% mai mult decât cele înregistrate în anul precedent. Vânzările de pachete turistice ale rețelelor TUI TravelCenter și Eurolines s-au majorat cu 23% față de 2015.
Potrivit reprezentanților companiei, tendința de creștere a rezervărilor prin programul Early Booking este mai mare decât în alți ani, România detașându-se în topul căutărilor turiștilor. În acest an,totalul vânzărilor de pachete turistice pentru destinațiile interne în 2016 a înregistrat o creștere de 86% față de anul anterior.
Touring Europabus România, compania care deține rețelele de agenții de turism Eurolines și TUI TravelCenter, va finaliza anul în curs cu o creștere de 12% a cifrei de vânzări, ajungând la nivelul de 86,5 milioane euro. În acest an au fost inaugurate șase noi agenții de turism TUI TravelCenter și Eurolines în mall-uri și centre comerciale mari. Cu cele 80 de sedii TUI TravelCenter și Eurolines, grupul deținut de Dragoș Anastasiu beneficiază de cea mai mare rețea de agenții din România.
Nova Travel, tour-operatorul Grupului, are în 2016 o cifră de vânzări de 11,6 milioane de euro, mai mare cu 7% față de nivelul din 2015. Nova Travel a extins în acest an numărul curselor charter marca TUI, iar pentru 2017 va opera o nouă destinație din Spania, Gran Canaria.
CITEȘTE ȘI Eurolines: Spania și Italia, primele destinații pentru care autocarul a pierdut lupta cu avionulDanubius Travel, turoperatorul Grupului Eurolines specializat pe incoming (turiști străini care călătoresc în România), a avut o creștere de aproximativ 16% a cifrei de vânzări în anul 2016, comparativ cu anul 2015, ajungând până la nivelul de 13,8 milioane euro.
Touring Rent Auto, care operează pe piața românească sub brandul Enterprise Rent-A-Car, a înregistrat în anul 2016 o creștere a vânzărilor cu aproximativ 36% față de anul 2015, ajungând până la nivelul de 3,23 milioane euro. În prezent, Enterprise Rent-A-Car dispune de o flotă de 1.000 de autovehicule.
Green Village Resort din Sfântu Gheorghe va încheia anul 2016 cu o cifră de vânzări de aproximativ 1,8 milioane euro, cu 53% mai mare față de anul precedent. Numărul de turiști români și străini care au vizitat Green Village Resort a crescut, în 2016, cu 50% comparativ cu 2015, ajungând la 9.200 persoane.
Pentru anul viitor, Eurolines vizează o creștere de 12% a vânzărilor, comparativ cu 2016, până la nivelul de aproximativ 140 milioane euro. Green Village Resort și-a propus pentru 2017 o cifră de vânzări de aproximativ 2,1 milioane euro, un plus de 13% față de nivelul realizat în 2016 și continuarea investițiilor în valoare de 350.000 euro.
Totodată, grupul își propune continuarea procesului de înnoire a flotei de autocare a Eurolines prin achiziția a trei autocare noi în 2017, în valoare de 750.000 euro, și vizează, în paralel, creșterea ponderii vânzărilor online.
La nivel de Grup, bugetul total al investițiilor programate pentru anul viitor este de aproximativ 6 milioane de euro.