După ce a preluat anul trecut un hotel în Deltă, Dragoș Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, a prins gustul hotelăriei și a recidivat, intrând în acționariatul unui resort din vecinătatea Sighișoarei. Omul de afaceri anunță investiții de câteva milioane de euro în Valea Verde și spune că vizează, în continuare, să dezvolte și alte proiecte hoteliere.
Proprietarii de agenții de turism sunt diferiți, însă visul lor este, de cele mai multe ori, același: tânjesc după un hotel al lor. Unii visează toată viața și atât, iar alții și trec la fapte. Printre primii care și-au văzut visul împlinit a fost Ion Antonescu de la Marshal, care a deschis mai întâi un mic hotel în zona Universității, pentru ca mai târziu să inaugureze o structură de cinci stele pe Dorobanți. Tot din primul val face parte și Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, care a cumpărat cu ani în urmă hotelul Piemonte din Predeal și a dezvoltat la Bazna, lângă Mediaș, o altă structură hotelieră.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45 a cumpărat și el de ceva vreme hotelul Best Western Still de la Băneasa, iar Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour, a preluat acum doi ani managementul unui hotel în insula grecească Corfu. Marius Usturoiu, proprietarul agenției Mareea, a simțit și el gustul hotelăriei atunci când a luat în administrare complexul Mercur-Minerva din Mamaia, pentru ca apoi să preia și managementul hotelului Rozmarin din Predeal. La fel și Dragoș Răducan, fost proprietar de agenții de turism, a intrat anul trecut în rândul hotelierilor, preluând managementul hotelului Majestic din Jupiter.
La fel a visat și Dragoș Anastasiu și a trecut la fapte în 2015, când a cumpărat de la Sorin Marin 50% din Green Village din Delta Dunării și, odată cu acțiunile, a preluat și managementul complexului. Afacerea i-a stârnit apetitul pentru hotelărie și Anastasiu a achiziționat în decembrie, prin intermediul uneia dintre firmele sale, 23% din societatea TransCarp, care deține resortul Valea Verde din localitatea Cund, în apropiere de Sighișoara. Alți 7% din complex au fost achiziționați de proprietara unui cabinet de arhitectură, apropiată a lui Anastasiu.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăBucătarul Jonas Schaefer și soția sa, Ulrike Schaefer, cetățeni germani din zona Hamburg, au fondat complexul în urmă cu un deceniu, când au decis să se stabilească în România. Ei au investit atunci în Valea Verde, în 18 apartamente și 4 case de vacanță restaurate într-un sat cu case în stil săsesc, dar și într-un restaurant, o sală de conferințe și un lac organic de înot. Potrivit lui Anastasiu, Jonas Schaefer și Euroline și-au propus să investească în următorii ani câteva milioane de euro pentru a dezvolta resortul. Investițiile vizează în principal capacitatea de cazare din sat (case săsești restaurate). Anul acesta complexul va fi extins cu minimum două apartamente noi și, pe măsură ce proprietarii găsesc case la "prețuri decente", le vor cumpăra și restaura.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică"Vrem să facem un eco-chalet cu 30 camere, spa și restaurant, în aceeași vale, la 500 de metri distanță. Proiectul va necesita investiții de 2-3 mil euro", a declarat pentru Profit.ro Dragoș Anastasiu, care spune că vrea să dezvolte în zonă și o școală de bucătari și că la toate aceste investiții mizează și pe fonduri europene. El anunță că vrea să mărească rețeaua de astfel de locații și, în acest fel, grupul pe care îl conduce să aibă un produs complet și complex și pentru pietele din străinătate, în special Germania.
Dezvoltat în localitatea Cund, la 30 de kilometri de Sighișoara și la 28 de kilometri de aeroportul din Târgu Mureș, resortul a atras în mod egal, anul trecut, români și străini, aceștia din urmă ajungând în special din Germania, Austria și Marea Britanie.
Cu afaceri de puțin peste 200.000 de euro în 2014, Anastasiu crede că Valea Verde își poate dubla încasările în acest an, odată cu intrarea Eurolines în acționariat, iar după deschiderea eco-chalet-ului va depăși "cu mult" un milion de euro.
Anul trecut, Dragoș Anastasiu a anunțat că vrea să se implice în domeniul hotelier, și anume pe trei paliere: locații în proprietate, participații la locații de excepție, alături de antreprenori, care să păstreze managementul, și locații luate în management, înființând pentru acest scop, alături de mai mulți parteneri, compania The Makers.
Înființat în urmă cu două decenii, grupul Eurolines reunește 20 de companii, printre care și Touring Europabus, cea mai mare agenție de turism din România, după cifra de afaceri.