Grupul Bosch a realizat anul trecut venituri totale din vânzări de 78,8 miliarde de euro, în creștere cu 10%, și un profit înainte de dobânzi și impozite (EBIT) din operațiuni de 3,2 miliarde de euro.
"Grupul Bosch a obținut o creștere semnificativă a vânzărilor și rezultatelor sale în 2021. Conform cifrelor preliminare, vânzările totale au crescut cu 10 procente, atingând 78,8 miliarde de euro. După ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor furnizorului de tehnologie și servicii a atins 11 procente. Câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) din operațiuni au crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro", anunță grupul.
Ca atare, marja operațională preconizată este de aproximativ 4 procente, prin comparație cu 2,8 procente din anul anterior, scrie News.ro.
"Am putut depăși propriile previziuni în ciuda nenumăratelor provocări, precum costurile suplimentare datorate blocajelor în aprovizionare și creșterii prețurilor la materiile prime. Succesul comercial a fost puternic susținut și de solidaritatea din perioada de distanțare socială. Bosch este un pionier tehnologic în multe domenii și dorim să păstrăm acest rol”, spune Stefan Hartung, președintele Consiliului de Administrație al Robert Bosch GmbH, precizând că grupul vrea să dezvolte în continuare tehnologia care oferă "tehnică pentru o viață”, ca urmare a provocărilor actuale.
În acest sens, compania continuă să investească sume mari în domenii de importanță strategică, inclusiv aproximativ 1 miliard de euro în microelectronică și electromobilitate, numai în acest an. În același timp, Bosch se concentrează din ce în ce mai mult asupra parteneriatelor, precum pactul recent anunțat cu Volkswagen în domeniul conducerii automatizate.
Președintele Bosch prevede și că multe țări vor depune eforturi pentru a se îndrepta către o economie neutră din punct de vedere climatic, pentru a stimula creșterea în viitor.
"Combaterea schimbărilor climatice ne conduce activitatea mai departe – de la soluții de mobilitate și automatizare industrială la tehnologie pentru construcții și aparate electrocasnice. Iar eficiența energetică se va îmbunătăți în continuare datorită conectivității și inteligenței artificiale”, a declarat Hartung.
Astfel, Bosch a putut crește vânzările de scule electrice, aparate electrocasnice și sisteme de încălzire conectate cu 50 de procente - de la 4 milioane de unități în 2020, la peste 6 milioane în 2021.
Bosch s-a angajat să respecte obiectivele Pactului verde european. Sectoarele sale de activitate deja implementează diferite măsuri pentru combaterea efectelor încălzirii globale: cu cele 400 de locații din întreaga lume, Bosch a obținut neutraliatea din punct de vedere climatic încă din primul trimestru al anului 2020. Compania planifică să reducă emisiile de carbon de-a lungul lanțului său de aprovizionare - de la achiziție la utilizarea produsului - cu 15 procente, până în 2030.
"Vânzările din domeniul electromobilității sunt la nivel de miliarde. Creștem cu o rată de două cifre și în cazul vânzărilor de pompe de căldură pentru uz casnic, iar sistemele de acționare electrice devin din ce în ce mai populare în domeniul tehnologiei industriale”, a afirmat Hartung.
La sfârșitul anului 2021, compania a demarat producția de semiconductori de putere din carbură de siliciu, care pot extinde autonomia autovehiculelor electrice cu până la 6 procente.
Până în 2024, compania planifică să investească peste 400 milioane de euro în tehnologia SOFC și alte 600 milioane de euro în celulele de carburant mobile.
Bosch a pătruns și în sectorul echipamentelor de fabrică pentru producția de acumulatori. Această afacere are potențial: conform companiei, piața globală de acumulatori crește cu până la 25 de procente în fiecare an. Alături de Volkswagen, Bosch dorește să pregătească procese de producție pentru celule de acumulatori pentru producția de serie.
"Obiectivul nostru comun este ca un furnizor european să fie lider în materie de costuri și tehnologie pentru producția de serie în ceea ce privește tehnologia acumulatorilor", afirmă Hartung.
CITEȘTE ȘI euShipments, liderul pieței de fulfillment din Bulgaria, își amplifică operațiunile din RomâniaSpecialiștii consideră aceste planuri comune ca fiind un pas important pe drumul către mobilitatea neutră din punct de vedere climatic și producția în masă de acumulatori sustenabili.
Bosch intenționează să crească și să își dezvolte poziția în domeniul dezvoltării de software pentru autovehicule. Sectorul de activitate Soluții de mobilitate deja echipează autovehicule din întreaga lume cu peste 200 de milioane de unități de control care funcționează cu propriul software, în fiecare an. Compania preconizează că piața de software pentru domeniul auto va atinge un volum de aproximativ 200 miliarde de euro până în 2030.
"Bosch se va bucura de o creștere de două cifre pe această piață. Aici vom beneficia din plin de transformarea autovehiculelor într-un nod de internet”, a declarat Markus Heyn, noul președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.
Portofoliul companiei de programe software pentru autovehicule independente de aplicații va fi compilat în filiala ETAS, la mijlocul anului 2022. ETAS va oferi programe software de bază pentru autovehicule, middleware, servicii cloud și instrumente de dezvoltare pentru aplicații universale. În acest domeniu, Bosch a încheiat un parteneriat cu Cariad, filiala Volkswagen pentru programe software, la finalul lunii ianuarie 2022.
"Obiectivul nostru este accelerarea procesului de producție pentru sisteme de conducere automatizată parțial și total, pentru vehiculele folosite în viața de zi cu zi,” a afirmat Heyn.
Bosch investește constant în perfecționarea forței sale de muncă - peste un miliard de euro în ultimii cinci ani.
"Numai în cadrul diviziei pentru Soluții Informatice Integrate din Germania avem peste 1.000 de posturi vacante pentru specialiști software”, arată grupul.
Grupul a avut creșteri de vânzări în toate sectoarele de activitate, în ciuda blocajelor în aprovizionare.
Sectorul de activitate Soluții de mobilitate, care este cel mai mare și care generează cele mai multe vânzări, a înregistrat o creștere semnificativă, deși mediul de afaceri din al patrulea trimestru a oprit evoluțiile. Vânzările au crescut cu 7,5 procente, atingând 45,4 miliarde de euro, în ciuda crizei cipurilor, care a avut un impact deosebit de puternic asupra industriei auto. Sectorul de activitate Tehnologie industrială a beneficiat în special de redresarea pieței de inginerie mecanică și a obținut vânzări în valoare de 6,1 miliarde de euro. Acestea reprezintă o creștere de 20 de procente. În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, produsele pentru casă și grădină au fost încă o dată extrem de populare. Cu o valoare de 21 miliarde de euro, vânzările au depășit semnificativ nivelul din anul anterior. Reprezintă o creștere de 13 procente. Vânzările din sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie au crescut cu 11 procente, atingând 5,9 miliarde de euro.
În Europa, vânzările au crescut cu 9,3 procente, până la 41,5 miliarde de euro. După ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, rezultă o creștere de 10 procente. În America de Nord, vânzările au atins valoarea de 11,5 miliarde de euro. Creșterea vânzărilor de 6,5 procente ajunge la 10 procente după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,4 miliarde de euro - o creștere de 32 de procente, sau 41 de procente după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar.
În regiunea Asia Pacific, vânzările au crescut cu 12 procente, până la 24,4 miliarde de euro – 11 procente după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar.
La 31 decembrie 2021, Grupul Bosch număra aproximativ 401.300 de angajați la nivel mondial. Această creștere de aproximativ 6.700 a vizat în principal Asia Pacific și Europa; numărul angajaților din Germania a rămas stabil, la aproape 131.400. În activitățile de cercetare și dezvoltare, numărul angajaților a crescut cu puțin sub 4 procente, până la 76.300. Numărul dezvoltatorilor de software la nivel mondial era peste 38.000 - o creștere cu aproximativ 4.000 față de anul anterior.
Bosch se așteaptă ca, în 2022, economia globală să crească cu între 4 procente și 4,5 procente, față de aproximativ 5,5 procente în 2021.
"În ciuda progresului impresionant obținut cu ajutorul vaccinărilor în multe țări, compania se așteaptă ca pandemia de Covid-19 să afecteze puternic societatea și economia și în anul 2022. În plus, blocajele constante în aprovizionare și creșterea prețurilor la materiile prime, produsele primare și transporturi vor avea un impact puternic asupra economiei globale și vor afecta activitatea multor sectoare, în special în industria auto. Și creșterea pronunțată a inflației în multe sectoare și regiuni afectează perspectivele. Cu condiția ca mediul de afaceri să nu fie afectat în continuare, Grupul Bosch se așteaptă la o creștere a vânzărilor în 2022 și obținerea unei marje operaționale cel puțin egale cu cele din anul anterior", arată grupul.
Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are aproximativ 8.160 de angajați în cinci entități. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 401.300 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Conform cifelor preliminare, compania a generat vânzări de 78,8 miliarde de euro în 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproape 440 de filiale și companii regionale din aproximativ 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproximativ 76.300 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care peste 38.000 sunt ingineri software.
Compania a fost înființată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Nouăzeci și patru de procente din acțiunile Robert Bosch GmbH sunt deținute de fundația caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Restul de acțiuni sunt deținute de Robert Bosch GmbH și de o companie deținută de familia Bosch. Majoritatea drepturilor de vot sunt deținute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcțiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust.