UiPath, “unicornul” fondat de românii Daniel Dines și Marius Tîrcă, poate fi evaluat la circa 26 miliarde de dolari prin listarea la New York, deși a ajuns recent la o evaluare de 35 miliarde de dolari, conform Reuters.
Compania intenționează să vândă 21,3 milioane de acțiuni la un preț cuprins între 43 și 50 de dolari pe acțiune.
La acest nivel, compania va avea o capitalizare de piață de aproximativ 25,4 miliarde de dolari, dacă prețul IPO va fi stabilit la 50 dolari pe acțiune.
În martie, UiPath a publicat prospectul în vederea listării acțiunilor pe bursa de la New York.
Acțiunile companiei vor fi tranzacționate sub simbolul “PATH”.
Accel este cel mai mare investitor, cu o deținere de 28%, dar directorul general Daniel Dines nu a cedat nimic din control, având 91% din acțiunile cu drept de vot și o participație totală de 30%.
CITEȘTE ȘI Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoane
Documentul poate fi văzut AICI
UiPath a lansat procedurile de listare în decembrie anul trecut, anunțând la acel moment că a depus, în mod confidențial, un proiect de declarație de înregistrare la autoritatea americană de reglementare a pieței de capital (SEC).
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoi CITEȘTE ȘI Cargus, soluția de servicii personalizate pentru afacerea ta!Noua evaluare a propulsat compania pe locul 5 în clasamentul celor mai valoroși "unicorni" (companii private evaluate la cel puțin 1 miliard de dolari). Între timp, UiPath a coborât o poziție în top, fiind depășită de startup-ul american Instacart, evaluat recent la 39 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilorLansată în 2015, UiPath a devenit platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cea mai mare rată de adoptare. Startup-ul dezvoltă și vinde tehnologie RPA, roboții software creați de companie fiind programați să preia munca de tipul "copy-paste" a angajaților.
Compania a obținut venituri de 607,6 milioane de dolari în anul fiscal încheiat la 31 ianuarie, în creștere cu 81% raportat la anul fiscal precedent. Pierderile s-au redus de la aproape 520 milioane de dolari la 92,4 milioane de dolari.