Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 milioane de lei, cu 41% mai mare față de T1 2020, pe fondul unui nivel mai mic al costului riscului. Banca apreciază că această evoluție pozitivă se datorează politicii de risc prudente, performanței bune a portofoliului de credite, susținută de implementarea cu succes a măsurilor de susținere a clienților (atât măsurile proprii, cum a fost opțiunea băncii de amânare la plata pentru trei rate, cât și a celor guvernamentale), precum și îmbunătățirii perspectivei macroeconomice.
„Suntem mulțumiți de rezultatul nostru din primele trei luni ale anului 2021, într-o perioada în care am continuat să fim preocupați de siguranța clienților, partenerilor și angajaților, însă în egală măsură ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansării economice, prin oferirea de soluții financiare potrivite nevoilor clienților și economiei reale. Datorită măsurilor luate, moratorii publice și private și a prelungirii lor am reușit menținerea profilul de risc la niveluri sănătoase și ne-am bucurat să observăm cum clienții noștri au depășit cu bine această perioada dificilă. Portofoliul de credite al băncii a crescut cu 4% comparativ cu T1 2020, cu un vârf de creștere de 15% al portofoliului de credite IMM, în mare măsură datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La T1 2021, activele totale au ajuns la 52,2 miliarde de lei (creștere de 9%, an la an), dar veniturile băncii au scăzut cu 4% față de T1 2020, în ciuda creșterii creditelor nete, fiind afectate în primul rând de ratele de dobânda în scădere și de veniturile din comisoane reduse cu 8%, în condițiile în care economia locală nu s-a refăcut complet după perioada pandemică. Evoluția veniturilor băncii a fost influențată și de eforturile constante de a oferi clienților servicii tranzacționale convenabile că preț și calitate, cum sunt pachetele de cont curent, cu numeroase tranzacțîi gratuite, dar și migrarea operațiunilor din agenții pe mașini multifuncționale și canale electronice, cu cost mic pentru clienți.
Cheltuielile operaționale au scăzut ușor cu 2%, față de T1 anul anterior, în special pe fondul unor costuri semnificativ mai mari înregistrate în martie 2020, în prima fază a pandemiei, menite să acopere nevoia de materiale igienico-sanitare și echipamente de protecție pentru crearea unui mediu sigur de desfășurare a activitățîi pentru angajații și clienții noștri.
Criză sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor și o înclinație spre economisire din partea clienților, astfel încât depozitele au înregistrat o creștere cu 9% în martie 2021, comparativ cu martie 2020.
Finanțarea și programele dedicate companiilor mari și medii, dar și IMM-urilor continuă în ritm susținut
La sfârșitul primului trimestru, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 15% față de T1 2020, în timp ce numărul clienților cu care banca are o relație de creditare a trecut pragul de 14.000.
Criză sanitară accelerează inovația și digitalizarea
La finalul lunii martie 2021, numărul clienților digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre clienții persoane fizice ai băncii erau activi digital, față de 34% în martie 2020. Tranzacțiile efectuate prin aplicațiile de mobile și internet banking au crescut cu 63% în T1 2021, față de perioada similară a anului trecut.
În 2021, 75.000 de clienți, în medie, în fiecare lună au început să folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, față de 54.000 lunar, la începutul lui 2020. Plățile efectuate de persoanele fizice cu cardul de debit la POS au crescut cu aproximativ 40%, atât ca valoare, cât și ca volum (T1 2021 față de T1 2020. Tranzacțiile cu cardul de debit utilizate pentru comertul electronic au crescut cu 50%, din punct de vedere valoare și volum, față de T1 2020. Plățile cu telefonul mobil, ceasul sau cardurile băncii au crescut cu 90% în T1 2021, față de T1 2020.
CITEȘTE ȘI Jeff Bezos a vândut acțiuni Amazon în valoare de 2,5 miliarde de dolariRaiffeisen Bank continuă să fie lider pe piață cardurilor de credit din România la finalul lunii martie 2021, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Plățile cu cardurile de cumpărături în luna martie 2021 au crescut cu 26% față de luna martie 2020, iar pe ansamblu, în T1 2021 au fost cu 12% mai mari față de perioada similară din 2020.
Raiffeisen Bank România are peste 20 de ani de activitate pe piață bancară din România și aproximativ 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.800 de angajați, 329 de agențîi în toată țară, 722 de ATM-uri, 393 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 24.300 de POS-uri.