Grupul TeraPlast își va majora capitalui social, prin aporturi în numerar, cu până la 22,2 milioane lei, la 240,1 milioane lei, pentru finanțarea planurilor de dezvoltare și a nevoilor curente.
Compania și-a majorat câștigul pretaxare EBITDA în primul trimestru cu 32%, la 12 milioane lei.
TeraPlast Bistrița (TRP) a realizat în primele 3 luni ale anului venituri consolidate din contractele cu clienții de 176,84 milioane lei, cu 20,14% mai mari decât cele de 147,19 milioane lei din perioada similară din 2023. „Vânzările în afara României au crescut cu 32% și reprezintă în primul trimestru al anului curent 17% din cifra de afaceri consolidată. Produsele Grupului TeraPlast ajung în 22 de țări europene, în principal în Ungaria, Republica Moldova și Germania”, spune raportarea trimestrială.
În același interval de raportare, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat cu 19,17%, la 118,53 milioane lei, de la 99,46 milioane lei, și cheltuielile cu beneficiile angajaților au urcat cu 18,86%, la 25,84 milioane lei, de la 21,74 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Raiffeisen Bank România – profit de 390 milioane lei în primul trimestru. Tranzacții cu 25% mai mari prin utilizarea cardurilor bănciiAstfel, compania afișează la T1 o pierdere de 2,52 milioane lei, cu 3,81% mai mică decât cea de 2,62 milioane lei din primele 3 luni ale anului 2023. Sursa de relansare ar fi în proiectele de infrastructură. „Este esențial ca alocările de fonduri pentru lucrări de infrastructură să continue și în a doua parte a anului, după alegerile locale, pentru că așa cum au arătat-o și anul trecut, construcțiile sunt un motor de creștere al Produsului Intern Brut in România”, spune directorul financiar Ioana Birta.
La data de 31 martie, activele totale de ale TeraPlast erau de 868,92 milioane lei, în creștere cu 15,11% față de cele de 754,82 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. Compania a devenit una mai mare integrând și frima Palplast din Basarabia. „În trimestrul 1 s-a consolidat o traiectorie care se contura încă din a doua parte a anului 2023 și care ne-a adus o imbunătățire a performanțelor financiare. Avem creșteri organice ale liniei de business Instalații și îmbunătățirea performanței celorlalte segmente, cărora li se adaugă Palplast Moldova”, spune Birta de la TeraPlast. „Acestea ne confirmă eficiența strategiei axată pe investiții și M&A care crește valoarea și competitivitatea Grupului.”
În aceeași perioadă, datoriile totale ale Grupului au crescut cu 25,74%, la 555,96 milioane lei, de la 442,14 milioane lei.