Tencent Music Entertainment, divizia de streaming muzical a conglomeratului chinez Tencent Holdings, a atras 1,1 miliarde de dolari printr-o ofertă publică de acțiuni pe bursa de la New York, printre cele mai mari listări ale unei companii chineze din acest an.
Oferta evaluează Tencent Music la 21,3 miliarde de dolari. Compania a intrat la tranzacționare la un preț de 13 dolari pentru o acțiune ADS (American Depositary Shares), aflat la limita de jos a intervalului indicativ de 13-15 dolari/ADS.
Tencent Music va încasa o sumă brută de aproximativ 570 milioane de dolari (4,46 miliarde dolari Hong Kong - HKD), restul până la 1,1 miliarde de dolari revenind altor vânzători.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Platforma de streaming muzical, cea mai mare din China și printre cele mai mari din lume după numărul de utilizatori, plănuia să se listeze în luna octombrie, însă operațiunea a fost amânată din cauza condițiilor de piață nefavorabile, în principal pe fondul tensiunilor comerciale dintre SUA și China.
Este a patra cea mai mare listare a unei companii chineze la New York în acest an. Platforma de streaming video iQiyi, botezată Netflixul Chinei, a atras cea mai mare sumă în acest an, de aproximativ 2,3 miliarde de dolari, fiind urmată de compania de e-comerț Pinduoduo, cu 1,6 miliarde de dolari, și producătorul de automobile electrice Nio, cu aproximativ 1,15 miliarde de dolari.