Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 3 luni o creștere de 9,13% a câștigului pretaxare EBITDA, la 23,07 milioane lei, de la 21,14 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primul trimestru venituri de 81,59 milioane lei, cu 10,96% mai mari decât cele de 73,33 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a urcat cu 13,13%, la 45,93 milioane lei, de la 40,60 milioane lei. Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 13% a vânzărilor pe piața principală din România. Creșterea este de 22% pentru Moldova.
Rezultatul global total atribuibil acționarilor a avut un avans de 0,99%, la 17,38 milioane lei, de la 17,21 milioane lei. Pe întreg anul trecut, profitul atribuibil a fost de 60,36 milioane lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Inflația a scăzut la 5,8% în aprilie - surseLa data de 31 martie, activele totale ale Purcari erau de 655,12 milioane lei, cu 1,55% mai mari decât cele de 645,11 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile pe termen lung au coborât cu 0,30%, la 139,83 milioane lei, de la 140,26 milioane lei și datoriile curente au suferit un declin de 5,06%, la 131,90 milioane lei, de la 138,93 milioane lei. În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea a americanilor de la Firebird, care sunt specializați pe plasamente în spațiul ex-sovietic.
La BVB, titlurile Purcari au fost puternic lovite de la declanșarea conflictului din Ucraina, dar s-au înscris pe o traiectorie de recuperare masivă încă din primăvară. La ultimul preț de închidere de pe bursă, de 14,70 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 589,73 milioane lei (118,51 milioane euro).