În condițiile unui declin al veniturilor în România, Digi Communications a obținut în primele 3 luni ale acestui an un profit net de 14,8 milioane euro, cu aproximativ 1 milion de lei mai puțin decât în perioada similară a anului trecut.
Digi Communications (DIGI), compania care concentrează activitățile operatorului telecom RCS&RDS, a realizat în primul trimestru venituri totale de 232,8 milioane euro, cu 2,69% mai mari decât cele de 226,7 milioane euro. Este un rezultat obținut grație operațiunilor de peste graniță pentru că în România activitatea pare plafonată. Veniturile pentru operațiunile locale au suferit un declin de 0,78%, la 164,00 milioane euro, de la 165,3 milioane euro.
Compania și-a mărit încasările pe segmentul de cablu TV, internet și telefonie mobilă, însă aceste ameliorări nu au putut acoperi reculul de pe telefonia fixă, satelit și mai ales prăbușirea cu 42% de la capitolul „Alte venituri”, care include distribuția de aparate și echipamente telecom sau publicitatea difuzată prin rețelele proprii de comunicații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În primele 3 luni ale acestui an, cheltuielile totale ale Digi s-au majorat cu 12,45%, la 31,6 milioane euro, de la 28,1 milioane euro, iar în acest context, profitul net a coborât cu 6,33%, la 14,8 milioane euro, de la 15,8 milioane euro. Pentru anul 2017, compania a raportat un câștig net de 61,70 milioane euro, de peste 5 ori mai mare decât cel de 11,78 milioane euro realizat în 2016.
Un bolovan al datoriilor de peste 1 miliard de euro
La data de 31 martie, activele totale ale companiei se ridicau la 1,36 miliarde euro, în creștere cu 1,49% față de cele de 1,34 miliarde euro. Digi rămâne o companie puternic îndatorată, nivelul obligațiilor menținându-se relativ constant în intervalul de raportare în jurul reperului de 1,20 miliarde euro.
Titlurile Digi Communications s-au listat acum un an la Bursa de Valori București și s-au înscris încă de la început pe o traiectorie descendentă în piață. Nivelul de închidere de ieri de 33,00 lei/acțiune, la care compania are o capitalizare 3,30 miliarde lei (712,91 milioane euro), este cu 17,50% sub prețul de 40,00 lei/acțiune al ofertei publice care a adus acest emitent în ringul de tranzacționare.