Oferta pentru compania care deține lanțurile de retail KFC și Pizza Hut se închide la prețul de 29,00 lei/acțiune. Sphera ajunge pe bursă ca o companie de aproape 250 milioane euro

Oferta pentru compania care deține lanțurile de retail KFC și Pizza Hut se închide la prețul de 29,00 lei/acțiune. Sphera ajunge pe bursă ca o companie de aproape 250 milioane euro
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 3 nov 2017

Sphera Franchise Group a închis cu succes oferta de listare, valoarea operațiunii ridicându-se la 285,12 milioane lei (62,00 milioane euro), la prețul final al ofertei de 29,00 lei/acțiune anunțat de intermediari. Participarea slabă pe tranșa de retail a determinat o realocare către instituționali, care vor primesc 95% din pachetul pus în vânzare.

După Transilvania Broker de Asigurare (TBK) listată ieri, Bursa de Valori București va avea un nou emitent în Sphera Franchise Group, compania care deține brandurile KFC, Pizza Hut și Pizza Hut Delivery. Ofertanții au notificat piața că oferta s-a închis la prețul de 29,00 lei/acțiune, ceea ce înseamnă că societatea ajunge pe piață ca o companie cu o valoare de 1,14 miliarde lei (248 milioane euro). Acțiunile ar urma să intre în ringul bursier în jurul datei de 8 noiembrie.

Urmărește-ne și pe Google News

Profit.ro a anunțat încă de marți că oferta fusese subscrisă integral pe tranșa investitorilor instituționali, ceea ce îi garanta succesul. Participarea debalansată către acest segment în detrimentul unui interes slab la investitorii de retail, a determinat consorțiul de intermediere să aloce 95% din titluri către fondurile de investiții, respectiv 9,34 milioane din cele 9,83 milioane titluri puse în vânzare și reprezentând 25% din capitalul social al Sphera. Indicele de alocare este de 0,4409738979.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Compania ajunge în piață la un preț echivalentul a 18,91 de ori câștigul pre-taxare EBITDA, care a fost anul trecut de 60,28 milioane lei. Oferta a fost caracterizată „scumpă” de mai mulți investitori individuali și brokeri de retail, iar informații obținute de Profit.ro indicau că 2 instituționali majori din piața de capital nu au subscris.

Este contextul unei participări modeste pe tranșa mică. Sistemul Bursei de Valori București a procesat numai 485 de ordine pentru 1,11 milioane acțiuni, reprezentând cu puțin peste 75% din pachetul de 1,47 milioane de acțiuni pus în vânzare pentru investitorii individuali. Valoarea plasamentelor, realizate conform prospectului la prețul maxim de 33,00 lei/acțiune, se ridică la 36,78 milioane lei (8,00 milioane euro).

Cu planuri de expansiune, Transilvania Broker intră pe bursă la un preț apropiat celui de listare CITEȘTE ȘI Cu planuri de expansiune, Transilvania Broker intră pe bursă la un preț apropiat celui de listare

Compania care din luna octombrie deține și franciza Taco Bell a realizat anul trecut vânzări din restaurante de 514,47 milioane lei, în creștere cu 26,77% față de cele de 405,83 milioane lei din 2015. Profitul din exploatare s-a majorat cu 6,16%, la 60,28 milioane lei, de la 56,78 milioane lei, iar profitul net a urcat cu 9,20%, la 51,64 milioane lei, de la 47,29 milioane lei. Aceasta înseamnă că valoarea indicatorului P/E, care raportează prețul acțiunilor la câștigul obținut, ar fi de 19-25, în funcție de prețul de închidere al ofertei intermediată de un consorțiu format din Wood & Company, Raiffeisen Bank și Alpha Finance România.

Cu aproximativ 100 de restaurante și puncte de livrare, Sphera și-a păstrat dinamica și la 6 luni, cu vânzări din restaurante în valoare de 287,83 milioane lei și un rezultat net al exercițiului de 28,33 milioane lei. Compania a forțat îndatorarea în anul listării. La data de 30 iunie, compania avea active totale în valoare de 195,02 milioane lei, cu 63,00% mai mari decât cele de 119,64 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval, datoriile totale s-au majorat cu 54,21%, la 94,67 milioane lei, de la 61,39 milioane lei. Compania îi are ca acționari principali pe oamenii de afaceri Radu Dimofte, Nicolae Badea și Lucian Vlad.

KFC, numără 63 de restaurante atât în București, cât și în alte orașe precum Timișoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Pitești sau Brașov. De asemenea, operează două restaurante la Chișinău, Republica Moldova, cât și unul în Verona, în zona de nord-est a Italiei. Pizza Hut a intrat pe piața din România în 1994, odată cu deschiderea primei locații din Calea Dorobanților, iar în prezent deține 21 de restaurante la nivel de rețea. Pizza Hut Delivery, conceptul de livrare la domiciliu lansat de Pizza Hut, furnizează produse numai la pachet și prin livrare. Brandul a intrat pe piața românească în decembrie 2007, odată cu deschiderea primei locații în zona Vitan din București. În prezent, Pizza Hut Delivery deține 12 unități în București și câte una în Brașov, Cluj și Popești Leordeni.

viewscnt
Afla mai multe despre
kfc
sphera
pizza hut
bvb
bursa