Millenium Insurance Broker, ce are ca acționar majoritar grupul Autonom, a achiziționat 5% din startup-ul românesc de tehnologie Insuretech.
Investiția are loc în contextul în care Insuretech a dezvoltat o variantă a unui nou soft de brokeraj în asigurări, despre care se preconizează a fi utilizat in viitor de către mai mulți brokeri de asigurare din România.
Într-o etapă de relativă secetă în listări, compania Millenium Insurance Broker a venit în februarie la cota pieței AeRO la un preț superior celui din plasamentul privat și la un indicator P/E de 9 raportat la prognoza de profit pentru anul în curs.
CITEȘTE ȘI TeraPlast vizează rate de creștere cu 2 cifre pentru următorii ani. „Nu înseamnă că nu ne gândim la dezvoltare regională, inclusiv prin relocalizare de producție.”„Potențialul este enorm”, a declarat la evenimentul de listare organizat la deschiderea sesiunii bursiere de la BVB, CEO-ul Ștefan Prigoreanu. Piața locală este dominată de piolițele obligatorii RCA, în timp ce numai 20% din locuințele din România sunt acoperite de polițe obligatorii, sub 15% din locuințe de asigurări facultative. De asemenea, sub 5% din companii au asigurări pentru neîncasare a facturilor, sub 5% din firme au asigurare contra pierderii de profit generată de întreruperea activității și mai puțin de 2% din companii sunt asigurate contra riscurilor de securitate cibernetică.
„Când văd o subdezvoltare, văd și foarte mult potențial”, spune Dan Ștefan, unul din fondatorii grupului Autonom, acționarul cel mai important al Millenium Insurance Broker, cu o participație de 31,75% din titluri. El spune că este spațiu de extindere atât ca grad de penetrare, dar și ca produse. Astfel, dincolo de locul de creștere consolidare, mai există și posibilitatea de creștere în sofisticare, pentru că în prezent piața este dominată de asigurările auto de tip RCA.
Directorul Prigoreanu menționează că deja Millenium are un portofoliu mai diversificat decât alți competitori, cu mai puțin de 50% din polițe fiind RCA, și o axare a companiei către promovarea de produse facultative. În memorandumul de listare este prezentată detaliat această structură a veniturilor.
Compania a pornit din Roman, județul Neamț, și din 2008 s-a extins printr-un sistem de francize, în prezent operând cu 140 de brokeri. Aceștia au fost admiși din peste 2.000 de solicitări, ceea ce arată o rată de acceptare de doar 7%. Această selectivitate dă și calitatea echipei prezente, pe care Millenium vizează să o extindă.
CITEȘTE ȘI maib, cea mai mare bancă din Republica Moldova, care vizează listarea la BVB, și-a ameliorat substanțial performanța anul trecutCompania vizează expansiunea, după o altă etapă de creștere accelerată a veniturilor care a adus-o la o cotă de piață de 2,42% în 2021 și pe locul 9 în topul brokerilor de asigurări, evidențiată și în memorandumul de listare.
Millenium Insurance Broker a atins anul trecut venituri din exploatare de 49,06 milioane lei și bugetarea multianuală anticipează o majorare la 76,52 milioane lei a acestui indicator pentru anul 2025.
CITEȘTE ȘI Aerostar Bacău își majorează profitul net cu 50%Millenium Insurance Broker avea la sfârșitul anului trecut active totale de 13,41 milioane lei și datorii totale de 4,26 milioane lei. Acționarul Dan Ștefan spune că în viitor va fi preocupare pentru o capitalizare mai bună: „Deși se învârt sume considerabile, brokerii în sine nu sunt printre cei mai bine capitalizați.”
El a amintit și contextul intrării Autonom în acționariatul societății. Compania de sertvicii de mobilitate căuta un partener cu care să aibă sinergii comerciale și care să arate creștere creștere sustenabilă. „Ce a contat în primul rând a fost că am găsit un broker foarte serios și foarte etic; ne-am uitat cu atenție, am purtat multe conversații și ni s-a părut de departe cea mai bună compatibilitate”, spune Dan Ștefan.
CITEȘTE ȘI Life is Hard și-a majorat business-ul și profitul anul trecut și promite că „2023 este începutul unui nou ciclu de creștere”Directorul Prigoreanu menționează la atuurile Millenium calitatea acționarilor, inovația, primele intermediate și polițele în derulare. Compania activează pe o piață care plătește pe zi 3,7 milioane euro (di care 2 milioane euro în asigurările RCA) și are prezență în 79 de localități din 35 de județe.