Societatea Visual Fan raportează pentru primele 6 luni ale acestui an un profit sub reperul de 1 milion de euro, în scădere de 5 ori față de cel din perioada similară a anului trecut.
Intrată la tranzacționare pe piața AeRo de la BVB, firma Visual Fan (ALW), care desface produse sub marca Allview, anticipa, conform planului de business, că în 2023 încă va fi o afacere cu 60% mai mică decât cea a unor vânzări excepționale din anul de pandemie 2020.
Rezultatele semestriale arată șocul negativ al resorbirii furniturii de anul trecut. Veniturile din exploatare s-au prăbușit de aproape 4 ori, la 66,78 milioane lei, de la 263,32 milioane lei în primele 6 luni din 2020. În același interval de raportare, compania a tăiat mai drastic cheltuielile operaționale, care s-au micșorat de aproximativ 4,5 ori, la 60,84 milioane lei, de la 273,73 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Cardoil Avantaj pregătește obligațiuni de până la 20 milioane euroAstfel, Visual Fan a obținut un rezultat net de 4,78 milioane lei, de 5 ori mai mic decât cel de 24,34 milioane lei de la S1 2020. Profitul net ancoră pentru operațiunea de piață în valoare de 15,50 milioane lei, realizată în vederea listării, la sfârșitul lunii aprilie este estimat la 9,10 milioane lei. Titlurile societății se tranzacționează în jurul reperului prețului plasmentului privat de 140,00 lei/acțiune, iar la respectivul nivel, indicatorul P/E, care raportează prețul acțiunii câștigurile firmei, este de în zona de 17.
„Obiectivul principal este să punem la lucru capitalul atras având în vedere mai multe direcții de dezvoltare pe toate direcțiile de business”, declara, la evenimentul de listare organizat la deschiderea ședinței de tranzacționare de la Bursa de Valori București, Lucian Peticilă, fondator și director general al Visual Fan. „Pe termen scurt ne propunem să devenim lider de piață pe piața românească de smart TV cu Android TV și cu Gold Play. Există toate premisele ca acest lucru să se întâmple”, a continuat acesta, menționând că 20% din achizițiile realizate în baza voucherelor acordate pentru produsele înlocuite au fost pentru TV-uri marca Allview.
CITEȘTE ȘI În pofida discuțiilor despre escaladarea datoriei publice, Finanțele adună 184 milioane euro de la populație. Interes în declin față de exercițiile similare din decembrie 2020 și martie 2021La data de 30 iunie, activele totale ale Visual Fan erau de 110,90 milioane lei, cu 40,76% mai mici față de cele de 187,21 milioane lei de la sfârșitul anului trecut, însă în același interval de raportare, firma a tăiat la o treime datoriile totale, la 31,42 milioane lei, de la 98,35 milioane lei.
Compania vizează lansarea de produse bazate pe inteligența artificială. „Suntem încrezători în potențialul de creștere al companiei și ne bucurăm să avem de partea noastră acționarii care să ia parte la povestea de succes Allview”, spune Peticilă care afirmă că vrea să replice istoricul companiei care are parteneriate de 20 de ani pentru a construi o relație pe termen lung și cu investitorii de portofoliu având la bază transparența, onestitatea și motivarea. „În acest moment o prioritate pentru noi este reprezentată de capitalizarea puternică a companiei și astfel vom apela la toate mecanismele bursei pentru acest lucru, inclusiv majorări de capital cu acțiuni gratuite anual.”