Investițiile din anii 2017-2018 dau roade pentru TeraPlast. Profit aproape dublu în 2019 pentru producătorul de materiale de construcții

Investițiile din anii 2017-2018 dau roade pentru TeraPlast. Profit aproape dublu în 2019 pentru producătorul de materiale de construcții
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 18 feb 2020

Grupul TeraPlast vine în fața investitorilor cu afaceri în creștere cu peste 20% și un profit net de 41,82 milioane lei obținut anul trecut, cu aproape 20 milioane lei mai mari decât cele din 2018. Aport semnificativ al fabricii de panouri din Serbia și al producătorului de țiglă metalice Wetterbest, unde TeraPlast a ajuns la o deținere de 100% după achiziții succesive în ultimii 3 ani.

TeraPlasdt Bistrița (TRP) a realizat anul trecut venituri totale de 972,62 milioane lei, în creștere cu 20,89% față de cele de 804,51 milioane lei din 2018. „TeraSteel România și Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate, dintre companiile Grupului. Îmbunătățirea marjei segmentului de panouri termoizolante se datorează economiilor la achizițiile de materii prime, precum și creșterii gradului de utilizare a capacității de producție din Serbia”, spune raportarea anuală preliminară a companiei.

Urmărește-ne și pe Google News

Piața din Serbia continuă să fie o piață cu mare potențial de dezvoltare pentru TeraSteel. Compania a înregistrat în 2019 o majorare a afacerilor cu 18% față de perioada similară a anului trecut, până la 308,8 milioane de lei. În ceea ce privește EBITDA TeraSteel, aceasta a înregistrat o creștere de 42% față de 2018, până la 37,6 milioane de lei. Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% anul trecut, TeraSteel depășind 3,8 milioane de metri pătrați de panouri sandwich vândute și 7 mii de tone de structuri zincate.

Romcarbon a pierdut anul trecut pe drum cea mai mare parte a profitului net de 1 milion de euro obținut în 2018. Impact negativ al bilanțului la T4 CITEȘTE ȘI Romcarbon a pierdut anul trecut pe drum cea mai mare parte a profitului net de 1 milion de euro obținut în 2018. Impact negativ al bilanțului la T4

TeraPlast și-a majorat cu 25,79% cheltuielile cu beneficiile angajaților la 62,01 milioane lei, de la 68,40 milioane lei, în contextul și a unor modificări majore la nivelul politicii salariale a țării. Prin contrast, avansul a fost ceva mai atenuat, +15,31%, la 698,09 milioane lei, de la 605,37 milioane lei, la nivelul cheltuielile cu materiile prime.

Rezultatul operațional a crescut cu 64,39%, la 57,16 milioane lei, de la 34,77 milioane lei, iar impulsul a fost chiar mai accelerat, +89,49%, în ceea ce privește profitul net, care a urcat la 41,82 milioane lei, de la 22,07 milioane lei. La 9 luni, rezultatul net se ridica la 33,75 milioane lei.

Oil Terminal își dublează profitul din exploatare și raportează pentru 2019 un rezultat net de 2,4 milioane lei CITEȘTE ȘI Oil Terminal își dublează profitul din exploatare și raportează pentru 2019 un rezultat net de 2,4 milioane lei

Este un profit obținut și printr-un aport al Wetterbest, al 2-lea jucător pe piața țiglei metalice din România. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 22% în 2019, la 269,9 milioane de lei, iar EBITDA realizată a fost de 15,1 milioane de lei în 2019. Din punct de vedere cantitativ, vânzările de țigla metalică au ajuns la 5 milioane de metri pătrați, cele de tablă cutată au depășit 2 milioane de metri pătrați, iar cele pentru drenaj și accesorii au depășit 4 milioane de bucăți. Finalizarea, în prima parte a anului 2020, a investiției în valoare de 44,5 milioane lei, demarată în 2019, va susține atât creșterea cotei de piață cât și a profitabilității. Grupul TeraPlast a ajuns la o deținere de 100% din acțiunile Wetterbest printr-o achiziție suplimentară de la începutul acestui an, iar această companie a primit la începutul acestei luni avizul Consiliului Concurenței pentru preluarea integrală a societății Cortina WTB, producător și distribuitor de țiglă metalică din zona Olteniei.

Pe de altă parte, TeraGlass a beneficiat de o investiție de 16,1 milioane lei în 2019, iar în urma acestui proces, fluxul de lucru va fi complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor. În 2019, TeraGlass a vândut peste 118 mii de unități, preponderent pe piețele internaționale.

Activele totale ale TeraPlast se ridicau la data de 31 decembrie de 697,18 milioane lei, fiind cu 8,55% mai mari decât cele de 642,24 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale s-au majorat cu 3,52%, la 418,35 milioane lei, de la 404,13 milioane lei.

TeraPlast a fost adusă la cota Bursei de Valori București în vara anului 2008, în pragul șocului financiar care a condus la căderea băncii americane de investiții Lehman Brothers, iar acționarul majoritar Dorel Goia recunoștea nu demult că „majoritatea lucrurilor bune s-au întâmplat după listare”. La ultimul preț de piață, de 0,3350 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 448,16 milioane lei (93,96 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
teraplast
wetterbest
serbia
bvb
bursa
dorel goia