Acțiunile companiei americane Dropbox, unul dintre cele mai folosite servicii de stocare în cloud, s-au apreciat cu peste 50% în prima zi de tranzacționare la New York, după o ofertă publică inițială suprasubscrisă de mai multe ori.
De ce este important: Este cea mai mare listare a unei companii tech americane de la listarea Snap, în urmă cu peste un an. Interesul crescut în rândul investitorilor este un semnal bun pentru serviciul de streaming muzical Spotify, care plănuiește să se listeze pe bursă la începutul lunii viitoare.
Mai este intersant: Dropbox a obținut o evaluare de 10 miliarde de dolari la ultima rundă de finanțare înaintea listării. Spotify este evaluat la circa 19 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Acțiunile europene - la minimul ultimului an pe fondul tensiunilor SUA-ChinaDropbox a atras 756 milioane de dolari prin oferta publică, cu 250 milioane mai mult decât estimase inițial, în condițiile în care cererea a depășit așteptările, iar oferta a fost suprasubscrisă pe toate segmentele. Prețul final a fost stablit la 21 dolari pe acțiune, peste intervalul indicativ de 18-20 dolari anunțat anterior, potrivit MarketWatch.
Acțiunile companiei au debutat vineri pe bursă la un preț de 29 dolari pe unitate și s-au apreciat până la maxim intraday de 31,60 dolari, cu 50,5% peste prețul de listare.
În jurul orei 19:30 (ora României), titlurile Dropbox erau cotate la 29,44 dolari, cu 44% peste referință. La acest preț, compania americană are o valoare de piață de 11,91 miliarde de dolari.
Acțiunile rivalului mai mic Box, de care Dropbox a ținut să se delimiteze clar înaintea ofertei publice, erau în scădere cu 5,64%, la 21,47 dolari pe unitate. Box furnizează soluții de cloud pentru firme.
Principalele companii din tehnologie înregistrau corecții la nivelul prețului. Acțiunile Apple se depreciau cu 0,11%, cele ale Alphabet, compania-mamă a Google, cu 0,18%, iar titlurile Amazon cu 1,70%.
Dropbox are peste 500 de milioane de utilizatori înregistrați, dintre care 11 milioane abonați cu plată. 90% dintre veniturile companiei sunt generate de abonamentele utilizatorilor individuali, ceea ce înseamnă că Dropbox nu a reușit încă să obțină numeroase contracte cu firme, segment care îi poate permite o extindere masivă în viitor.
În 2017, Dropbox a raportat venituri de 1,1 miliarde dolari, în urcare de la 845 milioane dolari în anul precedent. Pierderile s-au restrâns la 112 milioane dolari, de la un rezultat negativ de 210 milioane dolari în 2016.