Societatea de investiții Lion Capital, fostul SIF Banat-Crișana, a formulat o ofertă de preluare a unui vehicul juridic al cărui patrimoniu este constituit exclusiv dintr-o participație de 17% din capitalul Electromontaj, una dintre cele mai mari și mai importante companii de construcții energetice din România, controlată indirect de familia ex-președintelui SIF Banat-Crișana, Dragoș Bîlteanu.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Prețul oferit este de 34,5 milioane lei, relevă date analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Entitatea ce constituie ținta de preluare a Lion Capital, RV Active SRL, este controlată integral de o persoană fizică, Maria Ruxandra Valeriu. Aceasta a deținut direct, până la începutul anului trecut, pachetul de 17% din acțiunile Electromontaj, după care le-a transferat în capitalul firmei proprii, pe care Lion Capital vrea să o preia acum.
Valeriu a reproșat, în trecutul apropiat, conducerii Electromontaj mai multe decizii de business, pe care le-a considerat drept păguboase pentru companie. Detalii aici.
UPDATE Între timp, documentul a fost șters de pe site-ul companiei.
CITEȘTE ȘI Kosovo elimină dinarul sârb și impune plățile exclusiv în euroAcum, în replică la oferta Lion Capital, Consiliul de Administrație al Electromontaj a convocat o ședință AGA, la care va fi luată în discuție propunerea ca Electromontaj însăși să cumpere RV Active SRL de la Maria Ruxandra Valeriu, la același preț, de 34,5 milioane lei.
Potrivit înțelegerilor statutare în vigoare, Electromontaj are drept de preempțiune asupra părților sociale ale firmei care deține 17% din capitalul său.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Noi condiții la ITP pentru autovehicule care se închiriază și scutire pentru trotineteElectromontaj a terminat anul 2022 cu profit net de peste 13 milioane lei, venituri totale de 467,1 milioane lei, lichidități de peste 23 milioane lei în casă și conturi și un efectiv mediu de mai mult de 1.000 de angajați.
Compania a fost înființată în 1949 și a contribuit esențial la electrificarea României, în primul rând prin construirea de linii de transport și distribuției a energiei.