Compania care operează portalul elefant.ro a adus la cota Bursei de Valori București obligațiunile sale în valoare de 7,65 milioane lei, scadente în 2021 și purtătoare ale unei dobânzi fixe de 9%. Având începuturi ca librărie online care a livrat 17 milioane de cărți, emitentul urmează tendințele din piața vânzărilor pe internet, unde urmărește să se extindă.
O nouă companie cu business specific secolului 21 face pasul pe bursă. Retailerul Online Elefant își listează obligațiunile pe sistemul alternativ de tranzacționare AeRO, după ce în luna septembrie a anului trecut a închis cu succes o emisiune de obligațiuni în valoare de 7,65 milioane lei.
Plasamentul a fost realizat în zona de high-yield, pentru o companie ale cărei pierderi au avut tendința de a se adânci în anii 2015-2017. Titlurile cu maturitate în anul 2021 și listate cu simbolul ELEF21 poartă o dobândă fixă de 9%, similară cu cea a unor obligațiuni listate pe aceeași piață, în momente diferite, de companiile Good People (FRU21), deținătorul lanțului de alimentație publică Fru Fru, și Bittnet Systems (BNET22).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Este o zi importantă pentru noi”, a declarat astăzi, la deschiderea ședinței de tranzacționare de la BVB, Sergiu Chircă, CEO la Elefant Online, care remarcă faptul că în piață există apetit în piață și lichiditate pentru a fi absorbite astfel de emisiuni de obligațiuni, dar și că marca Elefant a avut notorietate ridicată, astfel încât să atragă plasamente.
Obligațiunile nu vor putea fi rambursate anticipat de emitent și au o valoare nominală de 100 de lei, în așa fel încât să fie accesibile, spune Ovidiu Dumitrescu, director general adjunct la SSIF Tradeville, intermediarul palsamentului privat din septembrie. El a arătat că a existat preocuparea ca, dincolo de achizițiile la operațiunea inițială, titlurile să aibă și o viață în piața secundară.
Chircă de la Elefant spune că propunerea pentru alegerea acestei soluții de finanțare a venit chiar de la Tradeville și că astfel s-a deschis o oportunitate pentru companie. Pe de altă parte, și pentru intermediar este un debut. Mihaela Bîciu, CEO la TradeVille, arată că este vorba de o nouă linie de business a casei de brokeraj, în viitor urmând să fie realizate și alte oferte primare sau palsamente private pe segmentul instrumentelor cu venit fix.
CITEȘTE ȘI SIF-urile nu mai interesează pe nimeniElefant Online este un nume care și-a câștigat o poziție clară în vânzările online românești. Peste jumătate din accesările portalului elefant.ro vin din așa-numitul „trafic organic”, respectiv intrări directe sau căutare directă a numelui Elefant Online.
Anul trecut, în premieră, comenzile realizate pe telefonul mobil le-au depășit pe cele de la desktop, ceea ce deja se întâmplă și la nivel mondial. „Această tendință va continua și suntem pregătiți să facem față”, spune șeful executiv Chircă.
Tot urmând trendurile globale, Elefant a deschis și 20 de puncte în diferite amplasamente, vizând contactul nemijlocit cu clienții și câștigarea încrederii acestora. Pe segmentul librăriei online, în curând, prin colaborările cu o serie de parteneri externi din SUA și Marea Britanie, Elefant va pune la dispoziția cititorilor un număr de peste 1 milion de cărți, cea mai mare parte în limba engleză.